فرانسیس هریسون گزارشگر بی بی سی در تهران در گزارشی در باره دیدار خاویر سولانا از تهران و مذاکرات وی با مقامات ایرانی می گوید سولانا امیدوار است در این سفر بتواند تحولی چشمگیر در مناسبات ایران با جامعه بین المللی ایجاد کند.
کد خبر: ۹۸۶۹۵

به گزارش واحد مرکزی خبر وی حامل طرحی است که در صورت توافق در باره محتوای ان می تواند ایران به دامن جامعه بین المللی باز گرداند و رد ان به رویاروئی ایران با جامعه بین المللی خواهد انجامید.
هریسون می گوید واکنش اولیه ایران به طرح پیشنهادی که سولانا حامل ان است امیدوار کننده بوده است چون علی لاریجانی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران مذاکرات خود با سولانا را سازنده توصیف کرده است لاریجانی گفت در طرح پیشنهادی نکات مثبتی به چشم می خورد و شامل برخی نکات مبهم نیز هست که باید بر طرف شوند.
گزارشگر بی بی سی می گوید همه شواهد از ان حکایت دارد که ایران خواستار مذاکره است اما نه تحت شرایط تهدیدوزیر امور خارجه ایران گفت در صورتیکه اراده سیاسی لازم وجود داشته باشد امکان دستیابی به توافق وجود دارد.
موضوعی که می تواند این مذاکرات به شکست بکشاند پافشاری در باره تعلیق فعالیت های غنی سازی اورانیوم است که ایران بارها مخالفت خود را با ان اعلام کرده است با وجود این چنین به نظر می رسد که دو طرف تلاش می کنند راه حلی ابرومندانه پیدا کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها