در نمایشگاه CES امسال شاهد حضور ربات جدیدی به نام Kuri هستیم که با مجهز بودن به وای فای، بلوتوث، دوربین 1080p و چرخ‌هایی که به منظور حرکت کردن در محیط‌های داخلی طراحی شده اند، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
کد خبر: ۹۸۶۸۳۰
این ربات در خانه گشت زنی می کند  و به شما لبخند می زند +عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های Kuri که در نگاه اول شما را جذب می‌کند، چشم‌های آن است. تمامی اجزای این ربات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که آن را به یک دستیار بامزه و دوست داشتنی تبدیل کنند. ممکن است این طور تصور شود که Kuri در واقع دستگاهی شبیه به اسپیکر هوشمند اکوی آمازون به علاوه چرخ است. اما در عمل این ربات عملکرد اکو را ندارد و بیشتر نقش یک دوربین امنیتی متحرک با اسپیکر بلوتوث را ایفا می کند. مزیت Kuri، شخصیت آن است. صدا و سر تکان دادن این ربات بیشتر شبیه به شخصیت‌های پیکسار است.

این ربات توسط شرکت نوپای Mayfeild Robotics طراحی شده و می تواند از دوربین خود برای مراقبت از حیوانات خانگی در نبود اعضای خانواده استفاده کند. Kuri می‌تواند پیام هشدار تنظیم کند و از اتصال وای فای خود برای ارایه اطلاعات آب و هوایی استفاده کند. این ربات هم چنین برخی از دستگاه‌های متصل به اینترت در خانه را کنترل کند.

Kuri قابلیت تشخیص چهره افراد را نیز دارد تا بتواند پاسخ‌هایی مورد نظر خود را متناسب با محیط تنظیم کند و در صورت نیاز با چشمان خود لبخند بزند. Kuri قابلیت حرف زدن ندارد اما می تواند پادکست و موسیقی پخش کرده و داستان تعریف کند. این ربات در ناحیه سینه دارای چراغ‌های LED است که قابلیت تغییر رنگ دارند.

سیستم تشخیص صدای Kuri هم چنان به بهبود نیاز دارد و در برخی موارد به دستور صوتی Hey Kuri واکنش نشان نمی‌دهد. این ربات در حال حاضر می‌تواند از یک اتاق به اتاق دیگر برود و پس از آموزش دیدن از طریق ریموت کنترل در اپلیکیشن، مکان اتاق‌ها را به یاد بسپارد. Kuri هم چنین می‌تواند با استفاده از یک سنسور لیزری، وجود اجسام در راه خود را تشخیص داده و مانع از برخورد با آنها شود.

از دیگر مشخصات کلی این ربات می‌توانیم به یک اپلیکیشن اختصاصی برای پلتفرم‌های اندروید و iOS، باتری با طول عمر 3 ساعت، 4 میکروفون برای شنیدن دستورهای صوتی، قد نیم متری و وزن 6 کیلوگرمی اشاره کرد.

در حالت کلی، Kuri در زمان عرضه به بازار می‌تواند مبتنی بر افرادی که آنها را می‌شناسد یک روتین را طی کند. او می تواند در صورتی که حیوان خانگی شما روی مبل‌تان نشست یک پیام هشدار ارسال کند تا شما بتواند با استفاده از اسپیکر‌ها او حیوانتان را دعوا کنید. Kuri می‌تواند با استفاده از یک مسیر از پیش تعیین شده در خانه گشت بزند، و در صورت مشاهده چیزی غیر طبیعی به شما هشدار دهد، او می‌تواند مبتنی بر فناوری تشخیص صدا و حرکت، اتفاقات غیر عادی را شناسایی کرده و یک فایل صوتی از شنیده‌هایش برای شما ارسال کند.

این ربات 700 دلار قیمت دارد و کاربران می‌توانند از امروز آن را پیش خرید کنند. البته این ربات در مرحله اولیه تنها در ایالات متحده عرضه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها