نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر این‌که اختلافات یا ضدیت‌ها با برخی افراد نباید وارد حوزه حج و زیارت شود، گفت: از همه می‌خواهم که اجازه دهند امور مربوط به حج در مسیر صحیح خود قرار گیرد.
کد خبر: ۹۸۶۲۹۷

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج با تاکید بر این‌که امور حج و زیارت در کشور متولی دارد، افزود: مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت، نماینده تعیین کرده‌اند تا براساس منویات ایشان امور مربوط به حج و زیارت سیاستگذاری و اجرا شود.

وی اظهار کرد: این که برخی می‌گویند امسال حج نخواهیم داشت، حرف درستی نیست. ما سال گذشته نیز نمی‌خواستیم حج تعطیل شود و اگر به مطالب هیات اعزامی توجه می‌شد و آنها را می‌پذیرفتند، حتما زائران ایرانی در حج حضور پیدا می‌کردند.

سرپرست حجاج ایرانی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد درحالی‌ که هیچ مسئولیتی در حوزه حج و زیارت و تصمیم‌گیری مرتبط با آن ندارند، مطالبی را مطرح می‌کنند که صحیح نیست و بازتاب‌های منفی در داخل و خارج کشور بخصوص در کشورهای اسلامی خواهد داشت. وی افزود: من از همه عزیزان در سراسر کشور می‌خواهم که توجه داشته باشند، امور حج و زیارت متولی دارد و تصمیم‌گیری‌ها نیز متمرکز انجام شده و با رعایت عزت و مصالح امت شهیدپرور کشورمان این امور دنبال می‌شود.

نماینده ولی فقیه با اشاره به این‌که خبر منتشر شده در مورد دعوت از کشورها برای مذاکرات حج خبر ویژه‌ای نیست، عنوان کرد: وزیر حج عربستان همه‌ساله در چنین ایامی دعوت‌نامه‌ای را برای کشورهای مختلف می‌فرستد، برای این‌که مذاکرات درخصوص حج انجام شود، ما اطلاع داریم که دعوت‌نامه به بعضی از کشورها هم رسیده و برای انجام مذاکرات به عربستان رفته‌اند.

وی افزود: با توجه به این‌که سفارت کشورمان در عربستان فعلا تعطیل شده، طبیعی است که از این طریق امکان ارسال دعوت‌نامه نبوده و ممکن است از طرق دیگری آن را ارسال کنند؛ لذا بعد از این‌که دعوت‌نامه واصل شود، درخصوص مذاکرات حج ضمن مشورت با مبادی ذی‌ربط در کشور و رعایت مصلحت، حکمت و عزت امت اسلامی، تصمیم لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها