در حالی که این روزها اغلب خبرهای موسیقی متمرکز بر جشنواره فجر است، در گوشه ای دیگر از این سرزمین خبرهایی مبنی بر به صدادرآمدن نت موسیقی سبز و یک جشنواره متفاوت شنیده می شود.
کد خبر: ۹۸۵۲۴۱
نت سبز موسیقی نواخته می شود

به گزارش جام جم آنلاین، گروهی از هنرمندان همراه با همراهی سازمان محیط زیست و پس از تجربه موفق جشنواره فیلم سبز، سازهای خود را کوک کرده اند تا رویدادی موسیقایی با موضوع محیط زیست برگزار کنند.

فرهاد هراتی که او را به عنوان رهبر گروه کر نامیرا و با آثاری از جمله زمین مقدس و اتوپیا می شناسیم،‌ امروز به جمع خبرنگاران آمد و از جشنواره موسیقی سبز سخن گفت.

هراتی با بیان این که از همه موسیقی‌دانان کشور خواسته‌ام به یک پیکره تبدیل شوند و در زمینه انتقال مفاهیم محیط زیستی، ورود جدی داشته باشند، گفت: طبق فراخوان، آخرین مهلت ارسال آثار 30 دی‌ماه بود، ولی این مهلت تا 15 بهمن‌ماه تمدید شد، و پس از این تاریخ هیات داوران به ریاست اردشیر کامکار، کار داوری آثار را آغاز می‌کند.

دبیر جشنواره ملی موسیقی سبز با اشاره به این‌که در 22 تا 27 فروردین‌ماه در تالار وحدت، فرهنگسرای نیاوران و تالار رودکی رقابت آثار انجام می‌شود، گفت: اختتامیه این جشنواره یکم اردیبهشت با حمایت شهرداری اصفهان و سیتی سنتر این شهر برگزار می‌شود.

او با تاکید بر این‌که تمام آثاری که به مرحله نهایی جشنواره راه می‌یابند، به‌شکل سی‌دی در اختیار مردم قرار خواهند گرفت، گفت: با ارائه سی‌دی آثار حرکت صورت‌گرفته در جشنواره ماندگار خواهد شد. این افراد می‌توانند در طول سال، در نقاط مختلف کشور اجرا داشته باشند.

به گفته هراتی، جشنواره موسیقی سبز موضوع‌محور است و متناسب بودن اثر با موضوع جشنواره مد نظر قرار می‌گیرد، برای همین فرصت رقابت برای همه شرکت‌کنندگان فراهم می‌شود و برای آماتورها و حرفه‌ای‌ها به یک اندازه فرصت وجود دارد و همه آن‌ها در یک سطح قرار می‌گیرند.

او با اشاره به این‌که فراخوان جشنواره موسیقی سبز بر پنج یا شش ژانر اصلی تاکید دارد، بیان کرد: در ژانرهای کلاسیک ایرانی، کلاسیک غربی، تلفیقی، راک، پاپ و ترانه‌های کودکانه در دو بخش باکلام و بی‌کلام آثار می‌پذیریم.

هراتی ادامه داد: ‌با گروه‌های کودک نیز در ارتباط هستیم و سعی داریم در جشنواره موسیقی سبز حضور پررنگی داشته باشند.

دبیر جشنواره ملی موسیقی سبز با بیان این‌که جشنواره امسال در سطح ملی برگزار می‌شود، گفت: از سال آینده این جشنواره به‌صورت بین‌المللی خواهد بود که در صورت اجرا، اولین جشنواره موسیقی سبز بین‌المللی در کل دنیا خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها