شاید برای شما هم جالب باشد بدانید مشهورترین کتاب‌ها در عرض چند روز، ماه یا سال نوشته شده‌اند.
کد خبر: ۹۸۴۴۵۶

«شازده کوچولو»، «ناتور دشت»، «آرزوهای بزرگ» و «1984» از رمان‌های ماندگاری هستند که سال‌هاست تجدید چاپ می‌شوند و هنوز خواننده‌های خود را دارند. ایسنا در گزارشی به برخی آثار مطرح و زمانی پرداخته که نویسنده این آثار صرف نوشتن آنها کرده‌اند.

شازده کوچولو: این کتاب رمانی کوتاه است اما «کتاب قرن بیستم» لقب گرفته و هنوز هم یکی از پرفروش‌ترین آثار جهان شمرده می‌شود. «آنتوان دو سنت اگزوپری» نویسنده فرانسوی برای نوشتن «شازده کوچولو» شش ماه وقت گذاشت. این رمان سالانه دو میلیون جلد در جهان می‌فروشد.

آرزوهای بزرگ: چارلز دیکنز رمان معروف کم ندارد، «آرزوهای بزرگ» یکی از شناخته‌شده‌ترین آنهاست که بارها در سینما و تلویزیون مورد اقتباس قرار گرفته است. این رمان‌نویس برای خلق «آرزوهای بزرگ» هشت ماه وقت صرف کرد.

بلندی‌های بادگیر: خواهران «برونته» از مشهورترین زنان نویسنده در تاریخ ادبیات هستند. «بلندی‌های بادگیر» تنها رمان «امیلی»، خواهر وسطی این خانواده ادبی است که در سال 1847 به چاپ رسید. نگارش این کتاب 9 ماه طول کشید. امیلی برونته این رمان را در 30 سالگی با نام مستعار «الیس بل» منتشر کرد.

1984: جورج اورول از نویسندگان سرشناس مدرن است که همه او را با «مزرعه حیوانات» و «1984» به یاد می‌آورند. رمان ضدآرمانشهری «1984» او در عرض یک سال نوشته شده و هنوز با گذشت 67 سال از زمان اولین چاپ، مورد توجه خوانندگان، منتقدان و سینماگران قرار می‌گیرد.

جادوگر شهر اوز: نام کتاب «جادوگر شهر اوز» با کودکی بسیاری از کتاب‌دوست‌ها گره خورده. ال.فرانک بائوم نویسنده این داستان است که برای نوشتن آن یک سال وقت گذاشت. «جادوگر شهر اوز» اولین‌بار در ماه می‌1900 منتشر شد.

هابیت و ارباب حلقه‌ها: هابیت نسبت به کتاب‌هایی که تاکنون از آنها یاد کرده‌ایم، جدیدتر است اما جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های چند سال اخیر محسوب می‌شود. نوشتن رمان «هابیت» دو سال طول کشیده است. جی.آر.آر. تالکین نویسنده «ارباب حلقه‌ها» هم بوده و داستان «هابیت» او پیش از ماجراهای سه‌گانه حماسی ـ تخیلی‌اش رخ می‌دهد. اما تالکین مشهورترین مجموعه رمانش یعنی «ارباب حلقه‌ها» را طی 16 سال به نگارش درآورد. سه رمان حماسی - تخیلی تالکین در سال‌های 1954 و 1955 منتشر شدند.

کشتن مرغ مقلد: هارپر لی رمان‌نویس مطرح اوایل سال جاری میلادی درگذشت اما با «کشتن مرغ مقلد»، نام خود را برای همیشه در ادبیات آمریکا حک کرد. نوشتن این کتاب دو سال و نیم زمان برد.

هری ‌پاتر و سنگ جادو: هفت‌گانه محبوب و پرفروش «هری پاتر» سال 1997 با رمان «هری پاتر و سنگ جادو» شروع شد. جی.کی. رولینگ برای نوشتن اولین قسمت این مجموعه رمان، شش سال وقت گذاشت.

بربادرفته: این کتاب از آن رمان‌های عاشقانه است که همه قشر خواننده‌ای آن را مطالعه کرده‌اند. مارگارت میچل ده سال برای نوشتن این رمان وقت صرف کرد. «بربادرفته» در سال 1936 به چاپ رسید.

ناتور دشت: بسیاری این رمان را با وجود کم بودن حجمش، شاهکار جی.دی. سلینجر می‌دانند. سلینجر ده سال تلاش کرد تا این کتاب را به نگارش درآورد. رمان سال 1951 سلینجر که تقریبا به تمام زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده، سالانه حدود 250 هزار نسخه در جهان فروش دارد و تاکنون 62 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است.

بینوایان: مشهورترین کتاب ویکتور هوگو، نویسنده برجسته فرانسوی «بینوایان» است که تقریبا همه با اقتباس تلویزیونی یا سینمایی آن آشنا هستند. 12 سال از عمر هوگو هزینه نگارش این رمان تاریخی بوده که اولین‌بار در سال 1862 روانه بازار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها