ظرفیت پایین تولید تراشه‌ اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام که توسط سامسونگ تولید خواهد شد، احتمال تأخیر در عرضه‌ی گلکسی اس ۸ و می ۶ شیائومی را مطرح کرده است.
کد خبر: ۹۸۳۴۱۰
تولید محدود اسنپدراگون 835 عرضه گلکسی اس 8 و می 6 شیائومی را با تأخیر همراه می‌کند

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از زومیت، انتظار می‌رود سامسونگ نسل جدید پرچم‌دار خود با نام گلکسی اس ۸ را اواخر فوریه سال ۲۰۱۷ میلادی، هم‌زمان با برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون رونمایی و راهی بازار کند؛ حال آنکه شنیده‌های جدید احتمال تعویق عرضه‌ی این گوشی هوشمند را بیش از پیش تقویت می‌کنند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ محدودیت در تولید تراشه‌ اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، علاوه بر گلکسی اس ۸ می‌تواند عرضه‌ی نسل بعدی پرچم‌دار شیائومی را که می ۶ نام دارد، با تأخیر همراه کند. شیائومی اعلام کرده است که گوشی‌ هوشمند خود را ۱۴ فوریه (۲۶ بهمن‌ماه) رونمایی خواهد کرد.

همان‌طور که اشاره کردیم؛ احتمالا هر دو گوشی هوشمند می ۶ شیائومی و گلکسی اس ۸ سامسونگ به دلیل محدودیت در تولید اسنپدراگون ۸۳۵ با تأخیر معرفی خواهند شد. سامسونگ وظیفه‌‌ی تولید تراشه‌های اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری را بر عهده دارد. شنیده‌ها گویای این موضوع هستند که ظرفیت تولید تراشه‌های سامسونگ بر اساس لیتوگرافی ۱۰ نانومتری پاسخگوی تقاضای موجود نیست و همین موضوع می‌تواند تأخیر در عرضه‌ی گوشی‌های هوشمندی نظیر گلکسی اس ۸ را رقم بزند.

تأخیر در عرضه‌‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ می‌تواند عرضه‌ی گلکسی اس ۸ سامسونگ را از فوریه سال ۲۰۱۷ به آوریل همان سال انتقال دهد. کوین وانگ، یکی از تحلیل‌گران حوزه‌ی فناوری، پیش از این نگرانی خود را در رابطه با تأخیر می ۶ اعلام و پیش‌بینی کرده بود که این گوشی هوشمند به‌جای فصل اول ۲۰۱۷ در فصل دوم این سال راهی بازار خواهد شد.

میزو نیز پرچم‌دار خود را که Meizu MX7 نام دارد با بهره‌گیری از تراشه‌ی هلیو ایکس ۳۰ راهی بازار خواهد کرد. هلیو ایکس ۳۰ شهریورماه سال جاری به‌عنوان اولین تراشه‌ی مدیاتک مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری رونمایی شد. به نظر می‌رسد میزو نیز رونمایی از گوشی هوشمند خود را ۴ تا ۵ ماه به تعویق خواهد انداخت که دلیل آن، تأخیر TSMC در تولید تراشه‌های ۱۰ نانومتری است. TSMC علاوه بر تولید هلیو ایکس ۳۰ مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری، وظیفه تولید A11 اپل مبتنی بر همین لیتوگرافی را بر عهده دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها