شبکه های رادیویی با تولید و پخش برنامه‌های متنوع، ضمن بازخوانی حماسه ماندگار نهم دی ماه به تبیین تجلی وحدت مردم و میثاق امت با ولایت می پردازند.
کد خبر: ۹۸۲۹۷۵
حماسه ماندگار 9 دی در شبکه‌های رادیویی

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، تاریخ ایران اسلامی، سرشار از رویدادهای ماندگاری است که هر کدام نقش بی بدیلی در سرنوشت کشور داشته است؛ بدون شک یکی از این حماسه های ماندگار نهم دی ماه 1388 روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است. حماسه نهم دی ماه جلوه گاهی از غیرت و تعصب دینی است که با شعور و بصیرت سیاسی گره خورده بود.

شبکه های رادیویی نیز به مناسبت این حماسه ماندگار ضمن نمایش این شور و شعور، با تولید برنامه های متنوع به بررسی زوایای گوناگون این حماسه فراموش نشدنی می پردازند.

رادیو ایران

حماسه حضور» عنوان ویژه برنامه ای از شبکه رادیویی ایران است که در روز بصیرت و میثاق امت با ولایت ساعت 10 صبح پخش می شود.

این برنامه ضمن پوشش مراسم این روز در تهران و شهرستان ها، چگونگی پاسخ مردم به اغتشاشگران سال 88 را بررسی می کند.

همچنین رادیو ایران در این روز با برنامه دیگری با عنوان «جهان سیاست» ضمن بررسی حضور میلیونی مردم در حماسه 9 دی، فعالیت های مراکز گوناگون آمریکایی علیه ایران را تحلیل می کند. این برنامه 8 دیماه ساعت 16:30 از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

رادیو فرهنگ

"کوبه" عنوان برنامه ای از رادیو فرهنگ است که از 6 تا 8 دی ماه ساعت 15:15 به روی آنتن می رود، این برنامه ضمن انعکاس اخبار مرتبط با روز 9 دی، با مسئولین ذیربط ارتباط تلفنی برقرار می کند.

«نشان» نیزعنوان مستند گزارشی است که پنج شنبه ساعت 10:30 به مدت 15 دقیقه از آنتن رادیو فرهنگ تقدیم شنوندگان می شود.

رادیو قرآن

رادیو قرآن به مناسبت این روز برنامه «کلام ناب ازخورشید انقلاب» را تقدیم شنوندگان می کند، پخش بیانات مقام معظم رهبری با موضوع عوامل بصیرت زا، موانع بصیرت، پیامد فقدان بصیرت در مفاهیم توحیدی، بصیرت در برخورد با حوادث از محورهای موضوعی این برنامه است که ساعت 13:55 پخش می شود.

«آیه های انقلاب» نیز با پخش گزیده بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بصیرت، اوج پیوند امت اسلامی با رهبرانقلاب را بیان می کند. این برنامه ساعت 7:55 دقیقه به روی آنتن می رود.

رادیو تهران

رادیو تهران به مناسبت روز بصیرت برنامه «صبح تهران» را تقدیم شنوندگان می کند، این برنامه روز های چهارشنبه و پنج شنبه 8 و 9 دیماه از ساعت 6:35 دقیقه پخش می شود.

اطلاع رسانی از برنامه های روز بصیرت و پخش گزارش هایی از سطح شهر از بخش های این برنامه است.

ویژه برنامه "گاهشمار تاریخ" نیز با مروری بر حماسه تاریخی 9 دی، ساعت 22:30 پنج شنبه به روی آنتن می رود.

رادیو جوان

به مناسبت روز بصیرت رادیو جوان نیز با برنامه های گوناگونی مخاطبان را همراهی می کند، روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ساعت 20 با یک ویژه برنامه به تبیین حماسه حضور مردم در مشارکت سیاسی می پردازد.

همچنین روز پنج شنبه نیز با برنامه «تقاطع» که ساعت 9 صبح پخش می شود، همراه مخاطبان خواهد بود.

رادیو ورزش

رادیو ورزش نیز در کنار سایر شبکه های رادیویی با برنامه «هوادار» و «عصرانه» به گرامیداشت این روز می پردازد. این دو برنامه با ساختار ترکیبی نمایشی روز نهم دیماه به ترتیب ساعت 10 و 17 به مدت 90 دقیقه تقدیم شنوندگان می شود.

رادیو سلامت

«پشت پلک صبح» عنوان یکی از برنامه های رادیو سلامت است که در روز نهم دیماه به صورت ویژه به مناسبت این روز خواهد پرداخت، این برنامه ساعت 30 دقیقه بامداد روز پنج شنبه به مدت 120 دقیقه پخش می شود و با بحث های کارشناسی موضوع ولایت پذیری در خانواده را بررسی می کند، برنامه «عصرتون سلامت» نیز ساعت 17:30همان روز به بررسی نقش بصیرت و آگاهی در زندگی می پردازد.

رادیو اقتصاد

به مناسبت حماسه به یاد ماندنی نهم دی ماه، رادیو اقتصاد ویژه برنامه هایی را درجدول پخش برنامه های خود قرار داده است، «نودو هشتی ها» عنوان برنامه ای از این شبکه است که ساعت 17 روز پنج شنبه پخش می شود، تبیین نقش ولایت و رهبری در امنیت اجتماعی و اقتصادی و تاثیر حضور مردم در تثبیت امنیت و انقلابی گری از موضوعات این برنامه است.

این شبکه در برنامه «رهیافت» که ساعت 20 همان روز به روی آنتن می رود، تبعات اقتصادی فتنه 88 بر کشور را بررسی می کند.

رادیو نمایش

این شبکه نیز برنامه‌هایی را در قالب نمایش‌های رادیویی روز پنج شنبه پخش می کند، نمایش «نیلوفری در مرداب» روایتگر داستانی از کوفه در دوران قبل از حادثه کربلا و نامه نوشتن و دعوت مردم ازامام حسین (ع) به کوفه است که پس از شهادت مسلم بن عقیل، همان مردم هرگونه نشانه ای از همکاری و اشتیاق آنها به امام حسین (ع) را پاک می کنند تا به زندگی خویش ادامه دهند.

این نمایش ساعت 6:30 پخش می شود. همچنین نمایش «بصیرت» داستان دانشجویی است که با دیدن خواب شهادت برادرش و رسیدن به این واقعیت که جنگ هنوز ادامه دارد و دشمن در حال توطئه و تفرقه اندازی است، دچار تغییر و تحول می شود. این نمایش ساعت 7:15 به روی آنتن می رود.

رادیو معارف

شبکه رادیویی معارف نیز بنا بر اهداف و ماموریت های خود، برنامه های متنوعی را برای شنوندگان در نظرگرفته است، «تجلی بصیرت» عنوان یکی از این برنامه هاست که ساعت 8:40 روز نهم دی نقش پیوند امت و امام و عنصر بصیرت در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را بررسی می کند.

همچنین ویژه برنامه «به رنگ خدا» نیز از 4 تا 9 دی با موضوعاتی همچون ولایت مداری و نقش آن در آرامش جامعه، دشمن شناسی و تهدیدهای دشمن و شناخت توطئه های دشمنان ساعت 17 به مدت 90 دقیقه از آنتن رادیو معارف پخش می شود.

رادیو صبا

«باشگاه صبا» عنوان یکی از برنامه های رادیو صباست که با طرح سوال به موضوع روز بصیرت می پردازد. این برنامه پنج شنبه 9 دی ساعت 8:30 به مدت 30 دقیقه به روی آنتن این شبکه می رود.

رادیو پیام

این شبکه رادیویی نیز بنا بر اهداف و مأموریت های تعریف شده اقدام به پخش متن ها و موسیقی های مرتبط با این مناسبت می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها