معاون استاندار خوزستان تاکید کرد:

نوسازی مسکن در مناطق نفت‌خیز تا پایان سال

نخستین بار در کشور محقق شد

طراحی و ساخت نمکزدای سیار نفت خام

فاز نخست پروژه تدوین دانش فنی طراحی و ساخت واحد سایر نمکزدای الکتروستاتیک نفت خام با حمایت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تکمیل شد.
کد خبر: ۹۸۲۰۹۱
طراحی و ساخت نمکزدای سیار نفت خام

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: این پروژه با هدف ارزیابی و بهینه سازی واحدهای موجود نمکزدایی در گستره عملیاتی این شرکت و ارزیابی اولیه مواد تعلیق شکن نمکزدایی تعریف و اجرایی شده است.

باقر پورقاسم اظهار داشت: این پروژه از اسفندماه سال 92 با همکاری دانشگاه شیراز آغاز شد و فاز نخست آن با اعتبار 2 میلیارد و 980 میلیون ریال در مدت 33 ماه به اتمام رسید.

وی درباره دستاوردهای فاز نخست این پروژه افزود: در فاز اول این پروژه دانش فنی طراحی و ساخت تجهیزات واحد نمکزدایی سیار به همراه نرم افزار طراحی، شبیه سازی و بهینه سازی تجهیزات واحد نمکزدایی تدوین شده است.

پورقاسم تصریح کرد: بهبود کنترل جهت بهینه سازی شرایط عملیات فرآورش نفت نمکی، امکان ارتقاء وضعیت نمکزدایی موجود و افزایش بازدهی آنها، امکان استفاده بهینه از نیروی انسانی و افزایش توان فنی مهندسی و کاهش هزینه های تولید را از دیگر دستاوردهای این پروژه است.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: در این مرحله از پروژه مدارک فنی ساخت یک پایلوت سیار نمکزدایی به ظرفیت حداقل 500 بشکه در روز تهیه شد که در مراحل بعدی ساخته خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها