
به گزارش جام جم آنلاین از مهر، دو شرکت چینی به دلیل ثبت علامت تجاری مشابه با شرکت «بی ام و» آلمان به پرداخت ۳ میلیون یوآن معادل ۴۳۲ هزار دلار محکوم شدند.
در همین حال یکی از این شرکت های چینی، نام تجاری خود را تحت عنوان «بی ام ان» ثبت کرده بود که به دلیل شباهت ظاهری زیاد به «بی ام و» به پرداخت جریمه محکوم شد؛ ضمن اینکه یک شرکت مد و پوشاک هم به دلیل استفاده از لوگو بسیار مشابه با «بی ام و» محکوم به پرداخت جریمه از سوی دادگاه شانگهای چین شد.
همچنین این شرکت های چینی به دلیل استفاده از علامت تجاری مشابه به «بی ام و»، به سوء استفاده از شهرت این شرکت صاحب نام آلمانی محکوم شده اند.
بر همین اساس، در چند سال اخیر دولت چین به منظور حضور بیشتر شرکت های خارجی در این کشور، قوانین سفت و سختی را برای مقابله با سوء استفاده از علامت تجاری شرکت ها وضع کرده تا از تولید کالاهای غیر اورجینال یا همان «فیک» جلوگیری کند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
مهدی مذهبی معتقد است پیوند میان هنر، هویت و فضای شهری، محور اصلی وظایف سازمان زیباسازی شهر تهران است
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفتوگو با «جامجم»:
حمیدرضا حسینی معتقد است تاریخ بهارستان بازتابی از فراز و فرود سیاست و فرهنگ ایران در ۲ سده اخیر بوده است
آلبرت بغزیان، اقتصاددان در گفتوگو با «جامجمآنلاین» مطرح کرد؛