عضو انجمن علمی طب سنتی ایران راه‌های پیشگیری از چاق شدن از منظر طب سنتی را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۸۱۰۹۶

طب سنتی چه دستورات تغذیه‌ای برای پیشگیری از چاقی دارد ؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، مریم ایران‌زاد اصل درباره راه‌های پیشگیری از چاقی اظهار داشت: برای پیشگیری از چاق شدن پرهیز از پرخوری، روی هم‌خوری، ریزه‌خواری و باهم‌خواری بسیار اهمیت دارد و بهتر است در هر وعده غذایی، یک نوع غذای ساده مصرف شود.

وی افزود: جویدن مناسب غذا باید به گونه‌ای باشد که هنگام بلعیدن، شیرآبه‌ای باشد یعنی کاملا له شده و با بزاق دهان مخلوط شود؛ همواره به خاطر داشته باشند که معده دندان ندارد.

عضو انجمن علمی طب سنتی ایران متذکر شد: پرهیز از زیاد خوردن غذاهای چرب و شیرین و بی‌مزه مانند انواع شیرینی خامه‌ای، حلواها، شله‌زرد، چربی دنبه و انواع روغن‌ها که در بدن "تری یا چاقی" ایجاد می‌کنند.

ایران‌زاد اصل یادآور شد: پرهیز از خوردن غذاهای کثیرالغذا (پرکالری) مانند حلواها، گوشت‌ها، حبوب یا غلات به همراه شیر (مانند شیر‌برنج)، گندم، آجیل تازه، فرنی‌ها نیز از بروز چاقی پیشگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پرهیز از غذاهایی که خون غلیظ ایجاد می‌کنند مانند حلیم و کله و پاچه، خمیرها، رشته و ماکارونی، مغز، جگر، قلوه، تخم مرغ سفت شده، پنیر تازه، عدس، فست فودها نیز برای پیشگیری از چاق شدن اهمیت دارد.

عضو انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: برای پیشگیری از چاق شدن، مصرف غذاهایی که خون رقیق و لطیف ایجاد می‌کنند مانند انواع سبزیجات، گوشت پرندگان و سکنجبین اهمیت دارد.

ایران‌زاد اصل تصریح کرد: توصیه به خوردن نانهای برشته و نان جو و پرهیز از نانهای خمیری و نخوردن مخلفات همراه با غذا، بسیار قابل توجه است البته در برخی کتب، توصیه به مصرف زیتون با غذا شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها