لیگ برتر با بازیکنان خارجی پیش می‌رود

خارجی‌ها همه کاره بازی‌های بسکتبال

با برتری شهرداری اراک برابر دانشگاه آزاد و باخت نفت آبادان به شهرداری کاشان، رده بندی تیم‌ها در بالای جدول لیگ برتر بسکتبال تکان خورد، اما پتروشیمی بندرامام با برتری مقابل شهرداری گرگان همچنان صدرنشین است.
کد خبر: ۹۷۸۵۸۵

بازی‌های لیگ برتر بسکتبال در آستانه رسیدن به نیم فصل چند نتیجه غیرمنتظره داشت که شکست تیم آبادان، مهم ترین آنها بود. در بازی‌های این هفته بازیکنان خارجی تعیین‌کننده بودند و تیم‌ها با گرفتن یا از دست دادن خارجی‌ها نوسانات زیادی دارند، مانند نفت آبادان که زلاتکو را از دست داد یا شهرداری گرگان که با درخشش بازیکن خارجی خود برابر پتروشیمی بندرامام، سیمای یک تیم بازنده را نداشت.

در هفته هفتم این لیگ، تیم شهرداری تبریز در بازی خانگی، نیروی زمینی را شکست داد. عرفان نساج‌پور برای تیم میزبان به میدان رفت، اما نیروی زمینی فرید اصلانی را به خاطر عمل آپاندیس در اختیار نداشت. نساج پور با 19 امتیاز، بهترین امتیازآور تیم تبریزی بود.

تیم دانشگاه آزاد که به اراک سفر کرده بود، برابر شهرداری تن به شکست داد.

هادی عامری، سرپرست این تیم بعد از بازی به قضاوت معترض بود و گفت: اگر در این بازی فقط تخلف سه ثانیه توسط داوران دیده می‌شد، با اختلاف 10 تا 15 امتیاز برنده می‌شدیم. تیم اراک با این نتیجه به رده دوم جدول صعود کرد و دانشگاه آزاد با یک پله سقوط به رده سوم رفت.

شهرداری کاشان، فاتح ترین تیم هفته هفتم بود که توانست از سد تیم نفت در آبادان عبور کند. آبادانی‌ها در این بازی زلاتکو یار خارجی خود را با توجه به جدایی این بازیکن در اختیار نداشتند، رایان ریچاردز هم نخستین بازی خود را برای این تیم انجام می‌داد و فقط هفت دقیقه بازی کرد.

بولیان و کولیویچ، بازیکنان خارجی کاشان در مجموع 51 امتیاز به دست آوردند و با آمار دبل ـ دبل، در مجموع 26 ریباند داشتند. تیم کاشان با این برد، جای نیروی زمینی را در رده هفتم گرفت و نفت آبادان به رده چهارم رسید.

تیم پتروشیمی بندرامام بعد از شکست هفته قبل برابر نفت آبادان از سد شهرداری گرگان گذشت. تونسینیچ، بازیکن خارجی میزبان با 36 امتیاز، بهترین امتیازآور هفته بود. تیم جنوبی با بهنام یخچالی 17 امتیاز و 6 ریباند؛ رابینسون 30 امتیاز، 5 ریباند و 9پاس منجر به گل همراه جیمز وایت با 14امتیاز و 9 ریباند توانست از سد شهرداری عبور کند.

داکوان کوک که در مسابقه آل استار سال 2009 در NBA، قهرمان پرتاب‌های سه امتیازی شده بود، نخستین بازی خود را در لیگ ایران برای تیم شیمیدر برابرa.s شیراز انجام داد و ده اقدام به پرتاب سه‌امتیازی داشت که پنج پرتاب آن گل شد. کوک گفت: این مسابقه بیشتر برایم تمرین بود و ریتم خود را پیدا می‌کردم. در چند شوت اول موفق نبودم؛ اما بعد از آن راحت‌تر بازی کردم.

نتایج بازی‌ها

شهرداری تبریز 67 ـ 60 نیروی زمینی

شهرداری اراک 78 ـ 67 دانشگاه آزاد

نفت آبادان 82 ـ 84 شهرداری کاشان

شهرداری گرگان 81 ـ 85 پتروشیمی بندرامام

شیمیدر 93 ـ 63 a.s ÔíÑÇÒ

برترین‌های هفته

از شروع فصل رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال، بازیکنان خارجی همه کاره تیم‌های خود هستند. متاسفانه تیم‌های لیگ برتر در معرفی پدیده‌های بسکتبال کار خاصی صورت نمی‌دهند و هر هفته شاهد اعلام نام خارجی‌ها به عنوان نفرات شاخص در بازی‌ها هستیم. بهترین‌های هفته هفتم به این ترتیب هستند:

امتیاز: فیلیپ تونسینیچ از شهرداری گرگان با 36 امتیاز

تاثیرگذاری: جرالد رابینسون از پتروشیمی و بوژان از شهرداری کاشان با تاثیرگذاری 34

ریباند: ارسلان کاظمی از نیروی زمینی با 16ریباند

پاس منجر به گل: جرالد رابینسون از پتروشیمی بندرامام با 9 اقدام

توپ‌ربایی: امیر الله‌وردی از a.s شیراز با چهار اقدام

بلاک شات: سیان ویلیامز از شهرداری تبریز با هشت اقدام

دبل ـ دبل: (دو رقمی شدن شاخص دو مهارت بسکتبال)

ارسلان کاظمی از نیروی زمینی با 16 ریباند و 14 امتیاز

بوژان از شهرداری کاشان با 15 ریباند و 27 امتیاز

کوله‌کوویچ از شهرداری کاشان با 11 ریباند و 24 امتیاز

پاویلاس کوکیناس از شیمیدر با 14 ریباند و 10 امتیاز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها