به گزارش جامجم آنلاین به نقل از خبرگزای مهر، تولید کنندگان بزرگ لوازم ورزشی هیچ کدام نمی خواهند از دیگری عقب بمانند. پس از آنکه نایک شعبه هوشمند خود را افتتاح کرد، این بار شرکت آدیداس نیز یک فروشگاه هوشمند در نیویورک افتتاح کرده است.
این تولید کننده آلمانی فضای داخلی فروشگاه را با فناوری های مختلف پر کرده است. داخل این فروشگاه ۴ طبقه مشتریان می توانند با استفاده از واقعیت مجازی و سیستم های فناوری پوشیدنی مناسب ترین کتانی را برای خود انتخاب کنند.
استفاده از فناوری «ران جنی»
یکی از جالب ترین ابزارهای موجود در این فضا «ران جنی» اسست، سیستمی که با استفاده از دو حسگر و یک برنامه آیپد تحلیلی سریع برای مشتری فراهم می کند. هدف این برنامه کمک به مشتری برای خرید بهترین و مناسب ترین کفش براساس اطلاعاتی است که طی یک فرایند دو آزمایشی در فروشگاه انجام می شود.
پاد های ران جنی به کفش فرد متصل می شوند و مشتری باید حداقل ۴۶ گام بلند بردارد. سپس سیستم مشخص می کند گام های فرد چه درجه و زاویه ای دارد و آیا امکان غلتیدن پای فرد وجود دارد یا خیر.
«ران جنی» براساس استقامت و ثبات به مشتری کفش مطلوب را پیشنهاد می کند. جالب آنکه اگر حتی مشتری کفشی از فروشگاه نخرد، آدیداس نتیجه تحلیل آزمایش ران جنی را برای او ارسال می کند.
واقعیت مجازی در فروشگاه ورزشی
در سال ۲۰۱۶ مردم دنیا علاقه خود را به واقعیت مجازی نشان دادند. در همین راستا آدیداس نیز یک ویدئوی ۳۶۰ درجه با حضور جیمز هاردن، قهرمان NBA را طراحی کرده است که با استفاده از هدست واقعیت مجازی می توان هاردن را مشاهده کرد که رویدادی را برای مشتری تعریف می کند.
صفحات لمسی و اسکن سه بعدی کتانی
در سراسر فروشگاه صفحات نمایش لمسی بزرگی قرار دارد که اسکن های سه بعدی از کفش ها را انشان می دهد. علاوه برآن می توان این صفحات نمایشگاه را برای معرفی جزییات محصولات و نظرات و رتبه بندی استفاده کرد.
فناوری «می اولترا» برای شخصی سازی کتانی
این فناوری مخصوص هواداران پر وپا قرص کتانی است. برای نخستین مرتبه آدیداس به مشتریان اجازه می دهد با استفاده از این برنامه جدید ترین کتانی این برند برای خود شخصی سازی کنند. این فرآیند ساده است و فقط چند دقیقه طول می کشد.
مشتری فقط باید رنگ مورد نظر خود را برای بخش های پاشنه، رویه و کناره کفش را انتخاب کند و مبلغ ۲۶۵ دلار بپردازد. کفش سفارش داده شده ۳ تا ۵ هفته بعد به آدرس او ارسال می شود.
استفاده از فناوری «سام» برای خرید مطمئن
این فناوری در حقیقت پوز فروشگاه است که در آیپد فعال می شود. آدیداس این فناوری را برای فروشگاه های خود اختراع کرده و به کارمندان و مشتریان اجازه می دهد بهتر باهم ارتباط برقرار کنند.
به عنوان مثال اگر فردی بخواهد کتانی بخرد که در انبار فروشگاه نیست، سیستم سام مدل مورد نظر را در فروشگاه های دیگر آدیداس جستجو می کند. همچنین به وسیله آن می توان از فروشگاه های آنلاین آدیداس خرید کرد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: