به تازگی شرکتی یک ساعت هوشمند ساخته است که گرمای بدن را گرفته و آن را تبدیل به الکتریسیته کرده و کل انرژی مصرفی خودش را از آن تامین می‌کند.
کد خبر: ۹۶۸۸۳۵
ساعت هوشمندی که با گرمای بدن شارژ می‌شود + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از گیزمودو، هر چه قابلیت‌های ساعت مچی هوشمند (اسمارت‌واچ) شما بیشتر باشد، عمر باتری آن کمتر است. پس به جای هر شب شارژ کردن آن چه کاری می‌شود کرد؟ صنایع ماتریکس ساعت هوشمند جدیدی به نام پاور واچ (PowerWatch) ساخته است که از فناوری ژنراتور دماسنجی سود برده و برای به‌کار انداختن این مدار الکتریکی ژنراتور دماسنجی، در یک سو به یک منبع حرارتی با دمایی ثابت نیاز داشته و سمت دیگرش باید کاملا سرد بماند. اختلاف دما بین دو سمت این گجت عامل مهمی برای کار کردن آن است که به همین دلیل این فناوری در درون یک ساعت مچی به‌خوبی کار می‌کند.

بدن انسان از هر راهی که شده دمای داخلی‌اش را روی 37 درجه سانتیگراد ثابت نگهمیدارد. این حرارت به پوست رسیده و روی سطح بدن منتشر می‌شود، جایی که این حرارت در هنگام بسه شدن ساعت به دست، می‌تواند از طریق سطح پشتی ساعت هوشمند پاور واچ جذب شود. در سمت دیگر ساعت هم قاب و بدنه و صفحه ساعت با هیت سینک‌هایی که زیر قطعات پنهان شده اند، قرار دارند. این هیت سینگ‌ها به‌طور قابل ملاحظه‌ای قسمت روی ساعت را نسبت به سطح زیرین ساعت که با پوست فرد تماس دارد، خنک‌تر نگه میدارند.

تا زمانی که اختلاف دما در دو سوی بدنه ساعت وجود داشته باشد،‌ این ساعت هوشمند قادر است تا کل برق مصرفی خودش را تامین کند. وقتی هم ساعت به مچ دست بسته نمی‌شود، به‌صورت خودکار به حالت خواب رفته و الکتریسیته کم مصرف می‌کند. در این حالت نیروی مصرفی خود ر از یک باتری داخلی تامین کرده اما همچنان وقت و تاریخ دقیق را نگه میدارد تا زمانی که شما مجددا آن را به مچ دستتان ببندید.

هنگامی که نوبت به قابلت‌های هوشمند این ساعت می‌رسد، پاور واچ عملکردی کاملا شبیه به اپل واچ یا هر گجت پوشیدنی اندرویدی دیگر دارد. این ساعت هوشمند قادر است تا از طریق ارتباط بلوتوث با تلفن‌های همراه دیگر سینک شده و تنظیم بودن همیشگی روی ناحیه زمانی خاص تضمین کرده و یا به کاربر اجازه دهد تا ظاهر ساعت را شخصی‌سازی کند.

یکی از کارایی‌های برجسته پاور واچ این است که قابلیت ردیابی فعالیت‌های ورزشی (fitness tracking) را نیز به‌صورت درون ساخت دارد. به علت وابسته بودن این ساعت هوشمند به گرمای بدن کاربر، این وسیله قدرت ردیابی دقیق مقدار کالری مصرفی سوزانده شده توسط شما در تمرینات ورزشی را نیز داشته و نوسانات دمای بدن را به صورت دقیق نشان می‌دهد. کار دیگر آن ردیابی مقدار کالری سوزانده شده با استخراج از روی اطلاعات و آمار رصد شده از روی ضربان و حسگرهای حرکتی است. اما اگر پای دقت به میان بیاید، فناوری بی‌نظیر حرارت‌سنجی پاور واچ به شکل یکی از مزیت های بزرگ آن جلوه گر می‌شود.

در اصل طراحان گجت پوشیدنی پاور واچ از این وسیله جهت اثبات طرح مفهومی دیگری به نام فناوری ژنراتور دماسنجی استفاده می‌کنند. آنها این طرح مفهومی را آنچنان کوچک و کارا ساخته‌اند که می‌تواند در گجت‌هایی به کوچکی یک ساعت مچی جا گرفته و همراه آنها کار کند. صنایع ماتریکس محصولات دیگری مانند این نیز دارد که از جمله آنها فر خوراکپزی مخصوص کمپ بایو لایت است که در حین شارژ کردن گوشی موبایلتان قادر است استیک یا کباب چوبی نیز برای شما بپزد.

اما چطور می‌توان این گجت پوشیدنی را خرید؟ فعلا فقط می‌توان این گجت پوشیدنی را به‌صورت آنلاین سفارش داده و با قیمت 170 دلار پیش خرید کرد. زمان تحویلی که برایش تعیین شده مااه جولای سال آینده است که برای شخص سفارش دهنده پست می‌شود. شرکت تولید کننده قصد دارد نمونه کامل آن را سال 2017 در نمایشگاه CES، در شهر لاس وگاس آمریکا به معرض نمایش بگذارد.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها