شگفتی‌سازی تیم جوان سینا صنعت و حضور نمایندگان کشورهای صاحب نام در کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان

اسپانسرها به کشتی سرازیر شدند

شگفتی‌سازی تیم کم‌ادعا و جوان سینا صنعت ایذه و استقبال کشورهای صاحب نام از پیکارهای کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان، برجسته‌ترین نکات سومین دوره این رقابت‌ها بود که در بوداپست پایان یافت.
کد خبر: ۹۷۷۲۷۳

تاثیرگذاری کشتی ایران بر دنیای این رشته، همچنان سیر صعودی دارد و هرچه زمان پیش می‌رود، تاثیر ایده‌های فدراسیون کشتی ایران در دنیای کشتی بیشتر نمایان می‌شود. پس از آن‌که در هفته‌های گذشته، رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در اوکراین با قهرمانی نماینده آمریکا و نایب‌قهرمانی تیم بیمه رازی خاتمه یافت، در همان مقطع عنوان کردیم، صرف نظر از هر دستاورد فنی، سر و دست شکستن آمریکایی‌ها و اوکراینی‌ها برای بر عهده گرفتن میزبانی دوره بعد این رقابت‌ها، بیش از هر چیز حائز اهمیت است.

در این میان، میزبانی مجارستان از پیکارهای کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان، آن هم در آستانه رقابت‌های جهانی اوزان غیرالمپیکی، خود گویای جا افتادن تورنمنتی است که ایران ایده‌پرداز آن است. مجارها در دنیای کشتی، میزبانی موفق و سطح بالا شناخته می‌شوند و نفس میزبانی آنها، از سیر صعودی جایگاه این رقابت‌ها حکایت می‌کند. کشتی‌گیران کشورهای مختلف باید ممنون چنین ایده‌ای باشند چرا که بتدریج کشتی به عنوان ورزشی که از نظر مالی مهجور مانده بود، در کشورهای مختلف مورد توجه اسپانسرها قرار گرفته و مسلما این رویه رو به رشد، عایدی مالی بیشتری برای ورزشکاران این رشته در سراسر دنیا خواهد داشت. در مجارستان، 16 تیم از کشورهای مختلف حاضر شده بودند با 16 اسپانسر؛ موضوعی که خبری از آن در کشتی نبود و آن را باید به فال نیک گرفت. روسیه به عنوان قدرت اول کشتی دنیا، سرانجام این رقابت‌ها را پذیرفت و برای نخستین بار، یک تیم را به مجارستان فرستاد؛ هرچند تیم اعزامی روسیه در مجموع، نشانی از نام و آوازه روس‌ها نداشت. با این حال نفس حضور روس‌ها در این رقابت‌ها جالب توجه بود.

سینا صنعت ایذه ایران، استانبول بیوک شهیر ترکیه، بیمه رازی ایران،- بی‌اس پلاستیک بوداپست مجارستان، دینامو ایروان ارمنستان، باشگاه ورزشی مسکو روسیه، یورو پروفیل بوداپست مجارستان، پرولیتر صربستان، گردنو یونیورسیتی بلاروس، سامسون کلاب اوکراین، باشگاه ورزشی نیویورک آمریکا و برکوت قرقیزستان تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها بودند که در رده‌های اول تا دوازدهم قرار گرفتند و صرف نظر از ترکیب اعزامی، همگی از کشورهای صاحب نام کشتی به بوداپست آمده بودند. ضمن این که المپیک هاپ رومانی، اتنیکاس یونان، المپیک هاپ مجارستان و شهر زاگرب کرواسی، دیگر تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد بودند.

قهرمانی جوانی و کم‌ادعا بودن

از نظر فنی در شرایطی تصور می‌شد، تیم متمول بیمه رازی بتواند قهرمان این رقابت‌ها باشد اما این تیم نتوانست از پس رقیب کم‌ادعا و هموطن خود یعنی سینا صنعت ایذه خوزستان برآید و با همه ستارگانش در نیمه‌نهایی مغلوب این تیم شد و در نهایت به عنوان سومی بسنده کرد. بیمه رازی که پیشتر فینال کشتی آزاد باشگاه‌های جهان را به نماینده آمریکا واگذار کرده بود، با این نتایج دریافت، صرف تزریق پول نمی‌تواند ضامن موفقیت باشد.

سید حسین مرعشیان، رئیس هیات کشتی خوزستان در این باره می‌گوید: هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد، تیمی جوان و بی‌ادعا، البته با انگیزه و همدل بتواند در جمع مدعیان پرمهره و متمول بدرخشد و روی سکوی قهرمانی بایستد. خوشبختانه کادر فنی این تیم توانست با هماهنگی مناسب کشتی‌گیران، یکی پس از دیگری از سد حریفان توانمند خود بگذرد و در نهایت قهرمان شود.

مرعشیان افزود: نکته مهم اینجاست که تیم سینا صنعت ایذه با یک‌چهارم هزینه بیمه رازی بسته شد و توانست در نهایت قهرمان جام باشگاه‌های جهان شود. پیروزی علی ارسلان در وزن 66 کیلو برابر استفانک، قهرمان المپیک ریو از صربستان و پیروزی پژمان پشتام برابر جلفاکیان قهرمان صاحب نام و عنواندار ارمنستانی ازجمله نتایج درخشان کشتی‌گیران سینا صنعت در این رقابت‌ها بود.

امید توفیقی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها