وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه تاکید کرد، اگرچه نبرد برای بازپس‌گیری شهر موصل از داعش مشکل به نظر می‌رسد، اما این احتمال وجود دارد تا پیش از آن‌که رئیس‌جمهور منتخب آمریکا زمام امور را به دست گیرد، این هدف تحقق یابد.
کد خبر: ۹۷۵۴۹۱

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، حدود صد هزار نیروی دولت عراق، نیروهای امنیتی کرد و نیروهای حشد الشعبی در عملیات موصل که از 17 اکتبر با حمایت هوایی و زمینی ائتلاف ضدداعش تحت رهبری آمریکا آغاز شده، شرکت دارند. بازپس‌گیری موصل، بزرگ‌ترین شهر تحت سلطه داعش در عراق برای امحای خلافت این گروه تروریستی لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

اشتون کارتر گفت: قطعا این احتمال وجود دارد که تا پیش از 20 ژانویه 2017 که دونالد ترامپ، ریاست‌جمهوری خود را رسما آغاز می‌کند، بازپس‌گیری موصل تحقق یابد و مبارزه سختی هم خواهد بود. وی افزود: همیشه مساله آب و هوا وجود دارد. نیروهای امنیتی عراق برای هرگونه احتمالی در آنجا آماده شده‌اند. مقامات عراقی می‌گویند به مبارزات خود علیه داعش ادامه می‌دهند، اما مقاومت شدید داعش به آن معناست که این مبارزات نظامی احتمالا به سال آینده کشیده می‌شود. کارتر پیشتر گفته بود که حضور ائتلاف نظامی ضدداعش تحت رهبری آمریکا حتی پس از شکست داعش نیز ضروری است؛ بویژه در عراق تا آموزش، تجهیز و حمایت از پلیس محلی و دیگر نیروهایی که مناطق را از داعش پاکسازی می‌کنند، ادامه یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها