تقدیر علما از رسانه ملی برای «معمای شاه»

نخبگان، اندیشمندان و شخصیت‌های مهم سیاسی، علمی و فقهی کشور درباره سریال «معمای شاه» به‌دلیل اهمیت راهبردی آن در روایت تاریخ معاصر و کارکردهای گسترده اجتماعی آن اظهار نظر کردند.
کد خبر: ۹۷۴۷۲۹

به گزارش جام‌جم آنلاین، آیت‌الله احمد جنتی، رئیس شورای فقهای نگهبان ضمن تقدیر از سریال «معمای شاه» خاطرنشان می‌کند: کشورهای غربی و اپوزیسیون به تخریب این سریال می‌پردازند و این موضوعی طبیعی است.

وی می‌گوید: مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» سریال قابل تقدیری است و باید ارزش این‌گونه سریال‌های تاریخی را که در رسانه ملی تولید و پخش می‌شود، دانست.

رئیس شورای فقهای نگهبان در ادامه به تخریب‌های صورت گرفته از این سریال می‌پردازد و اشاره می‌کند: تخریب این سریال توسط کشورهای غرب و اپوزیسیون طبیعی است و نباید به این تخریب‌ها اهمیت داد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم نیز با بیان این‌که این سریال برای نسل جوان لازم و ضروری است، می‌گوید: نشان فاطمی آستان حضرت معصومه(س) به «محمدرضا ورزی» کارگردان مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» اهدا شد.وی ضمن تشکر از سازندگان این اثر تاریخی اعلام می‌کند: ساخت چنین آثاری برای نسل جوان لازم و ضروری است.

آیت‌الله سیدجعفر کریمی، همراه و یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) نیز معتقد است «معمای شاه» در تصویر کودتای 28 مرداد و 30 تیر موفق عمل کرده است.

همراه و یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) می‌گوید: از بخش‌هایی که بخوبی در معمای شاه تصویر شده، می‌توان به کودتای 28 مرداد یا قیام 30تیر اشاره کرد که بسیار خوب و درست ساخته شده است.

آیت‌الله کریمی با تاکید بر این‌که سریال را مصرانه پیگیری می‌کند، ادامه می‌دهد: از لحاظ تاریخی معمای شاه بسیار دقیق ساخته شده و به موضوع وقایع تاریخی توجه ویژه‌ای داشته است که منجر شده بنده آن را پیگیری کنم.

همچنین آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان تاکید می‌کند: سریال معمای شاه را با دقت ببینید. سریال معمای شاه را اگر با دقت ببینید متوجه می‌شوید چقدر مسئولان کشور در گذشته اسیر و مطیع کشورهای دیگر بودند.

وی می‌افزاید: شاه و نخست‌وزیر کشور با تهدید انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها می‌ترسیدند. حتی زمانی که می‌خواستند نفت را ملی کنند رزم‌آرا، نخست‌وزیر آمد و در مجلس گفت که ملت ایران حتی نمی‌تواند یک آفتابه بسازد. کشور ما در گذشته در اختیار شوروی و آمریکا و انگلیس بود.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: ما امروز آقابالاسر نداریم. مشکل داریم ولی مملکت دست خود ماست. شاه در گذشته عروسک خیمه شب بازی بود و تا تکان می‌خوردند آمریکا و انگلیس پدرشان را در می‌آوردند. آدم بمیرد بهتر از این است که نخست‌وزیر کشورش نوکر انگلیس باشد. امروز با این استقلالی که داریم مشکلات هم حل می‌شود. معمای شاه را با دقت ببینید و به گوشه‌هایی از آن پی ببرید.

علاوه بر این طیف تحلیل‌ها و نقطه نظرات، طی ماه‌های گذشته جمعی از طلاب حوزه علمیه قم با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس وقت رسانه ملی برای ساخت سریال «معمای شاه» از رسانه ملی تشکر و قدردانی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها