کارشناسان از علل موفقیت مجموعه «معمای شاه» می‌گویند:

نگاه جسورانه به تاریخ معاصر

«در هر موقعیت و جایگاهی که هستید این ـ معمای شاه ـ یک روایت تاریخی است که تعدادی آدم با پیشینه تاریخی و تبحر در این زمینه نشسته‌اند و همه چیز را با هم چک کردند و این روایت را تهیه کرده‌اند. بر همه جوان‌های این مملکت واجب است که حداقل از تاریخ مملکتشان مطلع شوند با یک روایت. یک روایتی که از جانب چند تاریخدان طرح شده و حالا شما می‌توانید بروید به دل تاریخ و نظرات دیگر را هم بشنوی. همین امروز درباره ماجرایی که اتفاق می‌افتد چند نظر و تفکر و نگاه وجود دارد.»
کد خبر: ۹۷۳۸۶۳

«حتی ممکن است بعضی از افراد حکومت نسبت به همین روایتی که دارد ساخته می‌شود نقد داشته باشند یا ممکن است که در جزئیات افراد با هم اختلاف نظر داشته باشند، اما با توجه به علاقه من به کتاب‌های تاریخی حس کردم روایت‌های مختلف مثلا خاطرات فردوست، اشرف، اعلم، هویدا، خود شاه، فرح تمام اینها به شکلی با هم تضاد دارند. شما وقتی یک موضوع را طرح می‌کنید، حتی اگر مغرض باشید؛ می‌توانید از اختلاف‌نظر آنها استفاده کنید. می‌خواهم بگویم شما وقتی نظرات مختلف را می‌خوانید کلی از مسائل برایتان آشکار می‌شود. در «معمای شاه» از این اختلاف‌نظرات وجود دارد و اسنادش هم موجود است.»

«اگر این کار بتواند یک تلنگر کوچک در ذهن جوانان ما ایجاد کند این سریال به هدف خودش رسیده است. حداقل جوان‌ها را وادار می‌کند که بروند یک صفحه از تاریخ را دنبال کنند، حتی اگر مخالف روایت مخالفان این کار باشند. همه این مسائل باعث شد من بیایم و در خدمت کار باشم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها