رسانه ملی در سال جاری محوریت و مدیریت اطلاع‌رسانی و انعکاس مراسم باشکوه راهپیمایی اربعین حسینی را به عهده گرفته است تا با هماهنگی کامل و همگام با تمامی رسانه‌ها اعم از مکتوب و... نسبت به پوشش و ساماندهی رسانه‌ای این واقعه عظیم اقدام کند. در این مراسم چه اتفاق‌ها و پدیده‌های ریز و درشتی رخ می‌دهد که اگر در تیررس دید تیزبین و دقت نظر رسانه‌ها، هنرمندان و اندیشمندان جهان قرار بگیرد، در نوع خود بی‌نظیر و بی‌بدیل است.
کد خبر: ۹۷۰۰۷۱

مردم عراق حق میزبانی را به نحو شایسته انجام می‌دهند که اصولا با هیچ استدلال و فلسفه‌ای قابل توجیه نیست جز این‌که در راه عشق و عاشقی، چیزی که به چشم نمی‌آید حساب و کتاب دنیوی است. آنها با حسین بن علی(ع) و خدای او معامله می‌کنند و اگر رسانه‌های غربی این معامله را نمی‌بینند و نمی‌فهمند باید برای خود چاره‌ای دیگر بیندیشند؛ که البته می‌فهمند اما عامدانه چشم را روی واقعیت‌ها می‌بندند و خود را به تجاهل و تغافل می‌زنند.

این رزمایش بزرگ بشری حاوی درس‌هایی است از همدلی و وحدت بدون توجه به نژاد و قومیت و زبان. مسلمان بودن، وجه مشترک تمامی شرکت‌کنندگان در این همایش بزرگ است و یادآوری داشته‌های بزرگ جهان اسلام و توجه به توطئه‌های استکبار از جمله مواردی که در این تجمع عظیم باید به کرات مورد یادآوری قرار گیرد. بزرگ‌ترین اجتماع بشری در راهپیمایی اربعین حسینی شکل می‌گیرد و اگر بخواهیم همه اهداف آن را در یک جمله خلاصه کنیم عبارت است از زندگی شرافتمندانه و عزت‌مدار و عدم پذیرش جور و ستم.

رسانه‌ها ضمن اطلاع‌رسانی از تجمع بزرگ عاشوراییان باید به حوزه پیام این واقعه عظیم در ساحت‌های مختلف توجه کنند و اهداف پیدا و نهان آن را برای مخاطبان خود استخراج و تبیین کنند. لذا رسانه ملی در سال جاری با اعزام گروه‌های مختلف تولیدی در جهت مستندسازی و ساخت آثار گوناگون اقدام کرده و بر همه رسانه‌هاست که چنین رویکردی را در پیش بگیرند.

متاسفانه علیرغم شعارها و ادعاهای دهان پر کن غربی و به خصوص صهیونیستی اما در عمل نوعی سیاست بایکوت خبری و اطلاع‌رسانی را در پیش گرفته‌اند تا فریاد بلند مردم در این مراسم به گوش جهانیان نرسد. این رسانه‌ها در برابر این حرکت خودجوش مردمی که با جهان‌بینی و شناخت واقعی صورت می‌گیرد، در سکوت کامل به سر می‌برند.

بر رسانه‌های جهان اسلام و آزاداندیش است که نسبت به پوشش، نشر و ترویج این همایش بزرگ انسانی اقدام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید رمضان موسوی مقدم

قائم مقام رسانه ملی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها