وزارت دفاع عراق از دریافت 4 فروند جنگنده اف 16 دیگر خبر داد.
کد خبر: ۹۷۰۰۲۱
تحویل 4 هواپیمای اف 16 به نیروی هوایی عراق

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم؛ وزارت دفاع عراق با انتشار بیانیه کوتاهی که پایگاه السومریه عراق آن را منتشر کرد، اعلام کرد: «4 جنگنده اف 16 به عراق رسیده اند.»

عراق سال گذشته نخستین گروه از جنگنده های اف 16 را که از آمریکا خریداری کرده بود، دریافت کرد. مقامات عراقی با اشاره به اینکه خریداری اف 16 هزینه زیادی برای این کشور داشته است، گفته اند این جنگنده ها می توانند ورق نبرد با داعش را برگردانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امیرحسین
-
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
۰
۰
جنرال داینامیكس اف-۱۶ فایتینگ فالكن جت جنگنده تك‌موتوره مافوق صوت است كه شركت جنرال داینامیكس به در دهه ۱۹۷۰ طراحی كرد. اولین پرواز این هواپیما در سال ۱۹۷۴ انجام شده و چهار سال بعد وارد فعالیت رسمی در ارتش آمریكا شد. از سال ۱۹۹۳ در پی فروش شركت جنرال داینامیكس به شركت لاكهید مارتین این هواپیما در لاكهید مارتین تولید می‌شود.
اف-۱۶ به‌عنوان یك جنگنده سبك و ساده و ارزان برای نیروی هوایی آمریكا طراحی شده كه بتوان تعداد زیادی از آن را در اختیار داشته و از این طریق برتری هوایی را به دست آورد. تاكنون بیش از ۴۵۰۰ فروند از این هواپیما تولید شده و آخرین خریدار آن نیز عراق است كه ۱۸ فروند اف-۱۶ سفارش داده است. در طول دوران تولید این هواپیما بهینه‌ سازی‌های مداومی بر روی آن صورت گرفته است و مدل‌هایی با قابلیت‌های بالاتر تولید شده‌اند.
این هواپیما تا چند سال آینده در نیروی هوایی امریكا و چندین كشور دیگر بازنشسته خواهد شد . در مجموع ۲۵ كشور از این هواپیما استفاده می‌كنند .

نیازمندی ها