دو هواپیمای جت جنگنده اف 16 در نزدیکی شهرستان جفرسون ایالت فلوریدای آمریکا به یکدیگر برخورد کردند. این مطلب را شبکه تلویزیونی WDTN گزارش داده است.
کد خبر: ۹۱۱۹۶۳
برخورد دو جنگنده اف 16 در آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین ، نیروی هوایی گارد ملی آمریکا گزارش داد خلبانان هر دو هواپیما توانسته اند با صندلی پران خود را نجات دهند و این سانحه ساعت 21 و 30 دقیقه روز سه شنبه به وقت محلی رخ داد.

نیروی هوایی آمریکا در حال تحقیقات درباره این حادثه است.

منبع: اسپوتنیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
افسر ارتش
-
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
۰
۰
جنرال داینامیكس اف-۱۶ فایتینگ فالكن جنگندهٔ تك‌ موتورهٔ مافوق صوت است كه شركت جنرال داینامیكس به سفارش دولت امریكا در دههٔ ۱۹۷۰ طراحی كرد. اولین پرواز این هواپیما در سال ۱۹۷۴ انجام شده و۴ سال بعد وارد فعالیت رسمی در ارتش آمریكا شد. از سال ۱۹۹۳ در پی فروش شركت جنرال داینامیكس به شركت لاكهید مارتین این هواپیما در لاكهید مارتین تولید می‌شود. اف-۱۶ بعنوان یك جنگنده سبك و ساده و ارزان برای نیروی هوایی آمریكا طراحی شده كه بتوان تعداد زیادی از آن را در اختیار داشته و از این طریق برتری هوایی را به دست آورد. تاكنون بیش از ۴۵۰۰ فروند از این هواپیما تولید شده در مجموع ۲۵ كشور كاربر این هواپیما هستند و مدل‌هائی از آن در ژاپن و تركیه هم تولید می‌شود. در سال ۲۰۰۹ در مجموع ۲۳۰۹ فروند اف-۱۶ در كشورهای مختلف دنیا عملیاتی بوده‌اند كه این رقم بیشتر از هر هواپیمای جنگی دیگر است و به این معناست كه ۱۵ درصد از كل هواپیماهای جنگی دنیا را اف-۱۶ها تشكیل می‌دهند. در طول دوران تولید این هواپیما بهینه ‌سازی‌های مداومی بر روی آن صورت گرفته است و مدل‌هایی با قابلیت‌های بالاتر تولید شده‌اند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها