گرچه جاروبرقی خصوصا با پیشرفت‌های اخیر تکنولوژی و برخوردار بودن از قابلیت‌های روزافزون، کار نظافت خانه را براحتی انجام می‌دهد، اما اگر با دقت انتخاب نشود، می‌تواند خستگی و دردسر بیشتری را ایجاد نماید.
کد خبر: ۹۶۹۰۰۲

مهم‌ترین نکاتی که برای خرید جاروبرقی باید به آنها توجه داشته باشید، قدرت جاروبرقی، وزن، راحت بودن کشیدن و بلند کردن آن، سبک بودن دسته، صدا، طول سیم، ظرفیت کیسه یا مخزن جارو و... ویژگی‌هایی است که باید در هنگام خرید با توجه به شرایط فردی و مکانی که به نظافت آن می‌پردازید هماهنگی داشته باشد.

به چه توجه کنیم؟

برای خرید یک جاروبرقی خوب با قیمت مناسب اولین و مهم‌ترین ویژگی که باید به آن توجه کنیم قدرت موتور جاروبرقی یا همان میزان مکندگی جارو است. کمترین قدرت موتور 1600وات و بیشترین قدرت موتور 2500 وات برای مصرف خانگی است.

ویژگی دیگری که هنگام خرید بد نیست به آن توجه کنیم میزان مصرف انرژی آن است. جاروبرقی به عنوان وسیله‌ای که ممکن است بارها در طول هفته و ساعت‌ها در طول روز برای سطوح مختلف مورد استفاده قرار بگیرد هر چه میزان مصرف انرژی کمتری داشته باشد یقینا قبض برق ارزان‌تری را در پی دارد.

خانم‌ها بیشترین تماس با جاروبرقی را در منزل دارند، از این رو وزن و اندازه جاروبرقی از جمله ویژگی‌های قابل توجه برای خرید یک جاروبرقی محسوب می‌شود تا بتوان آن را براحتی حمل کرد و حرکت داد، اما این‌که جاروبرقی به صورت عمودی و ایستاده باشد یا روی زمین کشیده شود بسته به نوع سلیقه افراد دارد.

با وجود سروصداهایی که در طول روز با آن سر و کار داریم انتظار می‌رود هنگامی که در خانه هستیم آرامش و سکوت نسبی را تجربه کنیم، بنابراین یک جاروبرقی پرسرو صدا می‌تواند حداقل آرامش روزانه‌مان در خانه را برهم زند. با این حساب هنگام خرید حتما از فروشنده بخواهید تا جارو را برای شما امتحان کند تا میزان صدا را بسته به تشخیص خودتان تجربه و انتخاب کنید و در این زمینه صرفا به گفته فروشنده مبنی بر بی‌صدا بودن دستگاه اعتماد نکنید.

انواع جاروبرقی

جارو‌برقی‌های موجود در بازار به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ جاروبرقی‌هایی با کیسه دائم و جاروبرقی‌هایی با کیسه‌های موقت که هریک معایب و مزایای خاص خود را دارند. کیسه‌های دائم جاروبرقی را هرچند مدت باید تخلیه کرد و شست‌و‌شو داد که این امر ممکن است برای برخی خوشایند نباشد، در عوض مدت زمان بیشتری می‌توان از این کیسه‌های دائم استفاده کرد در مقابل کیسه‌های موقت را پس از چند بار استفاده باید عوض کرد که البته خرید مجدد کیسه در طول زمان هزینه‌بر خواهد بود.

اگر از دسته افرادی هستید که دوست ندارید هنگام جارو کردن مدام سیم برق را جا‌به‌جا کنید تا به محل مورد نظرتان نزدیک‌تر شود هنگام خرید حتما به طول سیم برق جارو توجه لازم را داشته باشید. طول سیم جاروبرقی به طور استاندارد حدود 2تا 3 متر است که با جست‌وجوی بیشتر در بازار ممکن است جاروبرقی با طول سیم 4 متر نیز پیدا کنید.

از آنجا که کاربری جاروبرقی‌ها محدود به سطح فرش، موکت و سرامیک نمی‌شود، داشتن لوازم جانبی و برس‌های مختلف برای تمیزی شیارها و بخش‌های دور از دسترس مبلمان نیز از جمله نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

عمر بیشتر در اولویت

از آنجا که ممکن است بیش از یک مرتبه در طول هفته از جاروبرقی استفاده کنید بهتر است در هر نوبت بیش از 30 دقیقه به صورت ممتد از جارو استفاده نکنید، زیرا موجب می‌شود تا فشار مضاعفی به موتور جاروبرقی وارد شود.

برای صرفه‌جویی در مصرف برق و جلوگیری از آسیب رسیدن به موتور جاروبرقی بر اثر نوسانات جریان برق، بهتراست در ساعات اوج مصرف یعنی حدود 8 تا 11 شب از جاروبرقی استفاده نکنید. نکته مهم دیگر این‌که بهترین روش برای افزایش طول عمر جاروبرقی این است که کیسه و فیلتر آن را به‌طور منظم تمیز کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها