کسپرسکای طی یک بیانیه اعلام کرده است که این حملات انکاری (DDoS) سه‌شنبه از ساعت 13 به وقت گرینویچ آغاز شده و و‌بسایت‌های حداقل 5 بانک مشهور از 10 موسسه معتبر مالی روسیه را هدف گرفته است.
کد خبر: ۹۶۸۳۹۹
حمله گسترده هکرها به 5 بانک بزرگ روسیه

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از ای اف پی، بر طبق گزارش شرکت کسپرسکای (Kaspersky) غول امنیتی مستقر در مسکو، یک حمله هکری گسترده 5 بانک بزرگ روسیه را مورد هدف قرار داد.

سبربانک (Sberbank)، بزرگترین و پرسابقه‌ترین بانک دولتی روسیه اعلام کرد که سایتش از روز سه‌شنبه گذشته هک شده اما تصمیم گرفته تا این حمله هکری را به‌صورت خودکار و بدون بر هم زدن روند کارها و خدمات روزمره‌اش، بی‌اثر کند.

بنا به گفته کسپرسکای، حملات هکری همچنان کماکان ادامه دارد که کوتا‌هترین آنها یک ساعت بوده و طولانی‌ترینشان به مدت 12 ساعت ادامه داشته است.

حملات‌، DDoS وبسایت‌ها را آماج سیلاب‌هایی از ترافیک اضافی بیش از آنچه که تاب تحملش را دارند، قرار داده و جلوی دسترسی آنها به سایتشان را گرفته و یا اینکه کلا آن سایت را آفلاین کرده و از دسترس خارج می‌کند.

کسپرسکای می‌افزاید، این حملات به‌شکل 660000 درخواست در ثانیه که از طریق شبکه‌ای متشکل از 24000 دستگاه وسیله رایانشی به گروگان گرفته شده (hijacked) توسط هکرها که مکانشان در 30 کشور مختلف از جمله آمریکا، تایوان رژیم صهیونیستی مشخص شده ، صورت گرفته است.

بانک مرکزی روسیه در مصاحبه با ای اف پی اعلام کرده است که حملات هکرها را بر تعدادی از بانک‌های بزرگ شناسایی کرده که شدت این حملات متوسط تعیین شده و گفته است این حملات آنچنان شدید نیست که دسترسی به خدمات جاری روزمره این بانک‌ها را کاملا قطع کند.

همچنین ذکر کرده است که این حملات با استفاده از بات نت‌هایی (botnets) متشکل از مجموعه‌ای از رایانه‌ها که کنترلشان توسط یک ویروس مخرب به‌دست گرفته شده‌اند انجام شده است. خود حملات از اینترنت اشیاء (Intenet of things) ساخته شده‌ که از طریق دوربین‌های مدار بسته (CCTV) یا دستگاه‌های ضبط دیجیتال ویدئو صورت گرفته است.

«استانیسلاو کوزنتسوو» از مقامات ارشد سبربانک به آژانس خبری اینترفکس گفته است که این بانک 68 مورد از اینچنین حمله های هکری را متحمل شده که آخرین آن، بزرگترین حمله بوده است.

کسپرسکای همچنین خاطر نشان کرده است که حملات DDoS مدت زمانی طولانی است که از مهمترین ادوات حملات هکری هستند که توسط تبهکاران جهت مورد حمله قرار دادن موسسات تجاری به کار برده می‌شوند.

در سال‌های اخیر اینگونه حملات هکری به صورت مرتب همزمان با گسترش خدمات بانکی آنلاین افزایش یافته اما بحران اوکراین نیز با هدف گرفتن سایت‌های کرملین و ناتو به‌صورت چشمگیری در افزایش آنها مؤثر بوده است.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها