محمدحسین مهدویان، کارگردان فیلم موفق و تحسین شده «ایستاده در غبار»، این روزها خود را آماده ساخت دومین فیلم سینمایی می‌کند؛ اثری به نام «ماجرای نیمروز» که یک تریلر سیاسی ـ پلیسی است و داستان آن در اوایل دهه 60 می‌گذرد. نکته قابل اشاره درباره این فیلم انتخاب بازیگران آن است که تا امروز چهره‌های مستعد، جوان و محبوبی برای بازی به این پروژه پیوسته‌اند.
کد خبر: ۹۶۸۱۲۶

به گزارش جام‌جم، مهدی پاکدل، مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر و هادی حجازی‌فر بازیگرانی هستند که در روزهای پیش برای بازی در فیلم ماجرای نیمروز قرارداد بسته‌اند. ضمن این‌که دیروز جواد عزتی هم به ترکیب بازیگران فیلم افزوده شد و براساس شنیده‌ها قرار است ایفاگر نقشی بسیار متفاوت نسبت به کارنامه‌اش باشد.

این فیلم سینمایی این روزها در آخرین مراحل پیش تولید و انتخاب بازیگر قرار دارد و با تکمیل بازیگران فیلم بزودی، احتمالا اواخر همین ماه کلید خواهد خورد. ترکیب بازیگران فیلم تا همینجا حکایت از فیلم خوبی می‌دهد و خیلی‌ها را به تماشای یک اثر خوب دیگر از مهدویان امیدوار کرده است.

کارنامه درخشان محمدحسین مهدویان

معمولا در سینمای ایران به دلیل مشکلات و موانع عدیده فیلمسازی و مسیر پرریسک تولید و سرمایه‌گذاری، فیلم ساختن کار آسانی نیست. بویژه این دشواری برای آنهایی که می‌خواهند فیلم اول خود را بسازند و چندان با مناسبات عجیب و غریب آشنا نیستند، محسوس‌تر و برجسته‌تر است. با این حال مهدویان از جوانان مستعدی است که با اتکا به مجموعه تلویزیونی متفاوت و تحسین شده «آخرین روزهای زمستان» ـ‌ درباره شهید حسن باقری ـ‌ ، توانایی‌هایش را به اثبات رساند و باعث شد حبیب‌الله والی‌نژاد، تهیه‌کننده مجموعه برای ساخت نخستین فیلم سینمایی او هم تهیه‌کنندگی کار را به عهده بگیرد. ترکیب این اعتماد و آن استعداد، نتیجه خوبی همراه داشت و ایستاده در غبار با تحسین تماشاگران، منتقدان و داوران جشنواره سال گذشته فیلم فجر روبه‌رو شد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم این رویداد را به دست آورد.

نکته دیگر مرسوم درباره سینمای ایران این است که عموما فیلمسازان فیلم اولی، به‌دلیل مشکلات و دشواری‌هایی که برای اکران فیلم اولشان از سر می‌گذرانند، همان ابتدای مسیر فیلمسازی سرخورده و بی‌انگیزه می‌شوند و چند سالی طول می‌کشد تا فیلم دوم خود را بسازند، اما خوشبختانه مهدویان با پشتوانه موفقیت ایستاده در غبار و البته از طرف دیگر بی‌اعتنا به آن، تصمیم گرفته خیلی سریع فیلم دوم خود را کارگردانی کند.

فیلمی که ظاهرا به لحاظ فضا و قصه کاملا با تجربه‌هایی چون ایستاده در غبار و آخرین روزهای زمستان متفاوت است.

فیلمنامه فیلم را مهدویان و ابراهیم امینی به‌طور مشترک نوشته‌اند. مدیر فیلمبرداری فیلم هادی بهروز است و بهزاد جعفری هم طراحی صحنه و لباس کار را به عهده دارد. محسن دارسنج هم طراح گریم فیلم است.

تهیه‌کنندگی ماجرای نیمروز را سیدمحمود رضوی (موسسه سیمای مهر) به عهده دارد؛ رضوی تهیه‌کننده فیلم سیانور ساخته بهروز شعیبی است که این روزها با موفقیت به اکرانش ادامه می‌دهد. حتی طبق شنیده‌ها قصه ماجرای نیمروز، رگه‌هایی از ماجراهای گروهک تروریستی منافقین را هم همچون سیانور دارد.

با یادی از گری کوپر

همان‌طور که نام «ایستاده در غبار» یادآور فیلم‌های قهرمانانه و کلاسیک و بویژه آثار سرخپوستی بود، نام فیلم «ماجرای نیمروز» هم، خیلی از سینمادوستان را یاد فیلم مشهوری به همین نام ساخته فرد زینه‌مان محصول 1952 انداخت. فیلمی که نام اصلی آن High Noon به معنی نیمروز است و با نام‌های مختلفی چون «ماجرای نیمروز» و «جدال در نیمروز» و حتی در ایران با ترجمه بامزه‌ای مثل «صلات ظهر» به نمایش درآمد. گری کوپر، ستاره بلندقامت هالیوودی در این وسترن محبوب و تحسین شده، نقش کلانتری به نام ویل کین را بازی می‌کند که باید به تنهایی مقابل جنایتکاران ایستادگی کند؛ آن هم در حالی‌که مردم شهر او را در این مهلکه رها می‌کنند و می‌روند.

هنوز جزئیات فیلم مهدویان مشخص نیست و قطعا قصه او ربطی به فیلم زینه‌مان ندارد، اما به هرحال ما را به صرافت این بازی بامزه سینمایی با مهدویان مستعد و آینده‌دار و دوستان عزیزش در ماجرای نیمروزِ وطنی انداخت.

مهدی پاکدل تا همین چند روز پیش، با نمایشی به نام «افسون معبد سوخته» به کارگردانی کیومرث مرادی روی صحنه تئاتر بود. بازیگر آثاری چون «ستایش» و «آزادراه»، سال گذشته با نقش ابوطالب در فیلم «محمد رسول‌الله» بر پرده سینماها حضور داشت.

احمد مهرانفر در سال‌های اخیر بیشتر به‌عنوان پارتنر و همبازی محسن تنابنده در مجموعه پرمخاطب «پایتخت» شناخته می‌شود. این دو همین چند وقت قبل باز هم در سریالی از سیروس مقدم با هم همبازی بودند؛ «علی البدل.» مهرانفر همچنین در فیلم «زاپاس» همبازی خوبی از خود به نمایش گذاشت.

جواد عزتی را بیشتر به‌عنوان بازیگر فیلم و سریال‌های کمدی می‌شناسیم. او تا همین چند وقت پیش فیلم «زاپاس» ساخته برزو نیک‌نژاد را روی پرده سینما داشت و قبل‌تر از آن هم او را در فیلمی چون «در مدت معلوم» دیدیم. «دردسرهای عظیم»، «فرشته‌ها با هم می‌آیند» و «شیار143» برخی از آثار عزتی است.

هادی حجازی‌فر حالا بیش از هر چیز با شاه نقش حاج احمد متوسلیان در فیلم «ایستاده در غبار» شناخته می‌شود. حالا همین تجربه همکاری خوب و دلپذیر با محمدحسین مهدویان، باعث شده آنها خیلی زود یک بار دیگر با هم همراه شوند.

مهرداد صدیقیان از بازیگران جوان تلویزیون و سینما ابتدا با بازی خوبش در «اتوبوس شب» به کارگردانی کیومرث پوراحمد و مقابل خسرو شکیبایی به شهرت رسید و پس از آن در چند فیلم و سریال بازی کرد. او اخیرا فیلم دفاع مقدسی «اروند» به کارگردانی پوریا آذربایجانی را روی اکران عمومی داشت.

علی رستگار

سینما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها