کارآگاه

از اینترنت‌های رایگان و ناشناس استفاده نکنید

چندسالی است شور و اشتیاق حضور در صف عاشقان حسینی در اربعین میان مردم ایران بشدت افزایش یافته و تعداد زیادی در اربعین حسینی روانه کربلای معلی می‌شوند، اما با توجه به هزینه‌ها و محدودیت‌های مخابراتی تلاش دارند با خانواده خود از طریق ا ینترنت ارتباط داشته باشند تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها از قابلیت‌های اینترنت نیز بهره ببرند.
کد خبر: ۹۶۷۶۵۰

رئیس پلیس فتای استان سمنان در این خصوص به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: به هیچ‌وجه گوشی تلفن همراه خود را به وای‌فای‌های رایگان و ناشناس در طول مسیر متصل نکنید. استفاده از اینترنت وای‌فای در کنار مزایای فراوان خود برای کاربران تهدیداتی نیز دارد که از آن طریق سودجویان و کلاهبرداران سایبری به اهداف شوم خود می‌رسند. سرهنگ سیدعلی میراحمدی افزود: اتصال به اینترنت رایگان و ناشناس بدون رمز عبور در مکان عمومی، براحتی اطلاعات کاربران را در معرض رویت کسانی قرار می‌دهد که به همان منبع اینترنت متصل هستند؛ چون در این زمان چند نفر همزمان از طریق وای‌فای به اینترنت متصل می‌شوند، بنابراین مشاهده سایت‌های بازدید شده و هک کردن دستگاه شما بسیار آسان‌تر از حالت معمولی است.

وی ادامه ‌داد: درحالی‌که در بسیاری از سیستم‌های شخصی مثل تبلت یا گوشی هوشمند این مسافران، انبوهی از اطلاعات مهم و شخصی وجود دارد ، خطر سرقت آنها از سوی مجرمان سایبری و هکرها که این اینترنت را به اشتراک می‌گذارند نیز وجود دارد.

میراحمدی افزود: این عزیزان قبل از اقدام به سفر، تمامی اطلاعات مهم و شخصی مثل تصاویر، کلیپ‌ها و... را از روی حافظه گوشی هوشمند خود پاک کنند و روی حافظه‌های جانبی مثل هارد دیسک‌ها یا فلش ‌مموری‌ها نگه دارند و در جای امنی بگذارند. این جابه‌جایی اطلاعات شامل اطلاعات بانکی و کاری نیز می شود و بهتر است به هیچ عنوان از این قبیل اطلاعات روی گوشی خود نداشته باشند.

رئیس پلیس فتای استان سمنان با اشاره به این‌که برخی شبکه‌های اجتماعی را برای تماس با خانواده خود انتخاب می‌کنند، گفت: این موضوع در صورت به سرقت رفتن یا گم شدن گوشی می‌تواند خطرناک باشد؛ بنابراین حتما روی گوشی خود رمز بگذارند و این رمز‌گذاری حتما قابل حدس زدن نباشد. زائران گرامی همواره باید در استفاده از این خدمات ملاحظات ایمنی و‌ امنیتی را در نظر بگیرند و در پایان استفاده از اینترنت، وای‌فای تلفن همراه خود را غیرفعال کنند.

رئیس پلیس فتای استان سمنان ضمن آرزوی سفری معنوی و پربار برای زائران، به عموم هموطنان توصیه کرد: در صورت بروز مشکل در روند ثبت‌نام و اخذ ویزا یا هر مورد دیگری در حوزه فضای مجازی، مراتب را با پلیس فتا در میان بگذارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها