به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مارین تایمز ،مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران به هدفگذاری برای ورود به تجارت ال.ان.جی (گاز طبیعی مایع شده) با مشارکت شرکتهای بینالمللی خبر داد و گفت: درحال آمادهسازی بزرگترین ناوگان نفتکش دنیا برای بازگشت قدرتمند به بازارهای اروپایی و عرصههای جدید بینالمللی هستیم.
سیروس کیان ارثی ، درباره توسعه ناوگان نفتکش ایران، افزود: اکنون شرکت ملی نفتکش ایران با برخورداری از 69 فروند کشتی و ظرفیت حدود 15.5 میلیون تن، بزرگترین ناوگان کشتیرانی نفتی جهان به شمار میرود.
وی ادامه داد: برنامههایی برای توسعه کمی و کیفی ناوگان این شرکت در دست اجراست که از جمله آن میتوان به ورود به بازارهای جدید مانند ال.ان.جی (گاز طبیعی مایع شده) اشاره کرد که با مشارکت شرکتهای بینالمللی اجرا خواهد شد.
مدیرعامل جدید شرکت ملی نفتکش ایران تاکید کرد: با توجه به برنامههای وزارت نفت برای راهاندازی تاسیسات ال.ان.جی در کشور و صادرت این محصول باید از این فرصت استفاده بهینه کرد و به این بازار نیز وارد شد.
کیان ارثی برنامه دیگر شرکت ملی نفتکش ایران را توسعه ناوگان حمل ال.پی.جی (گاز مایع) اعلام کرد و افزود: هر چند شرکت ملی نفتکش ایران به کشتیهای حمل ال. پی. جی مجهز شده اما این ناوگان باید با هدف تقویت حضور کشور در بازارهای جهانی ال.پی.جی، توسعه یابد.
عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران یادآورشد: ناوگان ال.پی.جی بر ما محدود است، بنابراین باید شمار آنها را افزایش دهیم.
کیان ارثی همچنین به لزوم توسعه صنعت اف.ال.ان.جی(شناورهای تولیدکننده گازطبیعی مایع شده) درکشور اشاره کرد و افزود: شرکت ملی نفتکش ایران نیز در این زمینه برنامههایی دارد که امیدواریم با فراهم شدن شرایط و به نتیجه رسیدن مذاکرات، اجرایی و محقق شود.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران درباره نوسازی ناوگان نفتکش کشور نیز گفت: ناوگان نفتکش ایران، دارای کشتیهای متعددی برای حمل نفت خام و فرآورده های نفتی است که نوسازی آن در برنامه ها قرار دارد.
وی اضافه کرد: برای توسعه ناوگان شرکت ملی نفتکش یک برنامه پنج ساله تدوین شده است که براساس آن برای تقویت حضور در بازارهای جهانی، باید ناوگان نفتکش کشور نوسازی شود.
وی یادآورشد: البته بحث افزایش ظرفیت ناوگان مطرح نیست، بلکه به دنبال نوسازی ناوگان و جایگزینی شناورهای تا حدی قدیمی دارای استاندارد بالا با نفتکشهای جدید در یک دوره پنج ساله هستیم.
کیان ارثی درباره حضور شرکت ملی نفتکش ایران در بازارهای بین المللی نیز اضافه کرد: با توجه به لغو تحریمها، شرایط خوبی برای افزایش تعاملات بین المللی شرکت ملی نفتکش ایران فراهم شده است.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه حضور موثر در بازار بانکرینگ (سوخترسانی به کشتیها) نیز پیگیری میشود، ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت ملی نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی، دارای کشتیهای متعددی هستند، شرایط مناسبی برای حضور در صنعت بانکرینگ و درآمدزایی برای کشور فراهم شده است.
کیان ارثی گفت: پالایشگاه های متعددی در کشور فعالیت دارند و نفت کوره با کیفیت بالای ما، در منطقه مشتریان خاص خود را دارد؛ بنابراین، فرصتی فراهم شده است که حضور خود را در بازار بانکرینگ نیز افزایش دهیم.
به گزارش ایرنا، با توجه به محدودیت انتقال گاز از طریق خط لوله، بخشی از صادرات گاز ایران به مناطق دوردست باید به صورت شناورهای حامل ال.ان.جی انجام شود که تحقق آن نیاز به ایجاد زیرساخت ها و تامین تجهیزات مورد نیاز دارد.
در حالی که بیش از 30 درصد تجارت گاز دنیا از طریق ال.ان.جی صورت می گیرد و این صنعت پیوسته در حال گسترش است، روند اجرای پروژه های ال.ان.جی ایران از وضعیت مساعدی برخوردار نیست که علت اصلی آن به فقدان فناوری های جدید و تحریم بازمی گردد.
پس از رفع تحریم ها، گام های خوبی برای راه اندازی پروژه های ال.ان.جی برداشته و مذاکراتی نیز با شرکت های بین المللی برای ساخت این مجتمع ها در ایران انجام شده است.
به گفته تحلیلگران بازار جهانی انرژی، سهم تجارت ال.ان.جی در بازار جهانی گاز نسبت به انتقال از طریق خط لوله در حال افزایش است و بر این اساس،دارندگان و صادرکنندگان گاز باید حضور خود در این بخش را توسعه دهند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد