مدیرعامل شرکت ملی نفتکش خبر داد:

اجاره 20 فروند نفتکش ایرانی به شرکت‌های خارجی

عربستان نفتکش های معامله کننده با ایران را تهدید کرد

عربستان نفتکش هایی که در بنادر ایران پهلوگیری کنند را به عدم همکاری تهدید کرد و اعلام کرد که این نفتکش ها حق پهلوگیری در بنادر عربستان را ندارد.
کد خبر: ۹۶۳۰۲۳
عربستان نفتکش های معامله کننده با ایران را تهدید کرد

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، مسئولان عربستان سعودی به جای رقابت سالم در بازار منطقه و جهان با ایران، به فکر راهکارهای دیگری هستند. از جمله راهکارهای عجیب این کشور برای مقابله با ایران، تصمیم جدید مسئولان سعودی مبنی بر تهدید شرکت های آسیایی و اروپایی برای همکاری در فروش نفت ایران است.

عربستان به تازگی اعلام کرده که هر نفتکشی که اقدام به پهلوگیری در بنادر ایران کند و در بحث فروش نفت با ایران همکاری داشته باشد، از همکاری های آینده با عربستان کنار گذاشته خواهد شد و حق پهلوگیری در بنادر عربستان را ندارد.

پایگاه خبری FINANCIAL TIMES در این خصوص نوشت:«نفتکش هایی که به حمل نفت ایران بپردازند از پهلوگیری در بنادر عربستان و بحرین منع شده اند».

به نظر می رسد عربستان سعودی در تلاش برای اعمال فشار به سیاست های فروش نفت ایران است تا مجبور نباشد در جهت اجرای طرحی که خودش برای فریز نفتی ارائه کرده، مجبور به کاهش تولید و عرضه نفت خام خود شود.

پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران نیز امروز تهدید عربستان علیه نفتکش هایی که در بنادر ایران پهلوگیری کنند را تأیید کرد و نوشت که در بازار نفت، سعودی ها پس از دست کاری قیمت ها و ارزان فروشی طلای سیاه حتی پا را فراتر گذاشته و تهدید کرده اند که کشتی های نفتکشی که در پایانه های نفتی ایران پهلوگیری کنند حق ورود به ترمینال های نفتی عربستان سعودی را ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
سایه
-
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۰
۰
مسئولین تورو خدا یه جواب دندون شكن و توو دهنی محكم به عربستانی های وهابی بزنید. شورشو درآوردن
مسؤل
-
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
ترق . كیف كردی صداش را شنیدی .
حمید
-
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۰
۰
از تحریم امریكا تازه داشتیم خلاص میشدیم افتادیم به سر كله زدن با این جوجه... واقعا چرا ما نمی تونیم به ارتباط خوبی با دنیا برقرار كنیم... چرا نمی تونیم مثل كشور های قدرتمند با همه دنیا روابط خوب وسالمی داشته باشیم....
خخخخخخخخخخ
-
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۰
۰
حالا ما چه كار می كنیم فورا محكوم می كنیم . ما طی این سی و خرده ای سال فقط یاد گرفته ایم كه همه چیز را فقط محكوم كنیم و كلی هم افتخار كنیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمدتبریزی
-
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۰
۰
شما هم تهدید كنید مگر بلد نیستید؟ هر كشتی كه از سمت عربستان با نفت عربستان باشد نمی تواند وارد خلیج فارس شده و ار تنگه هرمز عبور كند
جانباز و بازنشسته
-
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
۰
۰
راستی شده هر كسی و نكسی و هر كشوری به خود اجازه می دهد كه كشور دیگری را تهدید كند این سازمان های عریض و طویل بین المللی كجایند كه با این كشور های بی فرهنگ و بی هویت برخورد كند هر كشوری دلش بخواهد به منافع كشور دیگر تعرض كند و این سازمانهای به اصطلاح بین المللی چه كار می كنند مثل ماست می مانند . وهابیون حتما" با چراغ سبز آمریكا این غلط اضافه را كرده اند و بر زبان كثیفشان آورده اند.
علی تهرانی
-
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
۰
۰
باسلام:به جای مرده باد زنده باد به دنیا با تدبیر ومدیریت وفكر جهانی پاسخ دهید .دیگر بس است اینهمه تنش.خسته شدیم .وقتی توانستیم با دیپلماسی خوب ومدبرانه حقوق هسته ای خودمان را بستانیم دلیلی نیست كه دندان قروچه نشان دهیم.پیامدهای جنگ جز ویرانی وكشته شدن مردم درپی نخواهد داشت.
كاملی
-
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
۰
۰
خوب به ما چه مگه كشور ارتش نداره به مردم چه ربطی داره این مسئله مردم را با عربستان بد میكنید بعد دولت مردان برند دست بوسی شاه فهد.
قمرالملوك
-
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
۰
۰
بهترین كار اینه كه نفتكش ها با ما معامله نكنند و به عربستان هم بگیم اگر تا 24 ساعت آینده دست از این كارت برنداری پس كی می خواهی دست برداری تا بفهمه كه ما هم چه جواب دندان شكنی دادیم .
ص
-
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
۰
۰
تنها نفع برجام ، نفت بود كه دارن از چنگ ایران در میارن
خب!!، دوستان و كشته شدگان در راه ننگ نامه بیایید دفاع كنید
قانون ویزا و این تهدید عملا برجام رو خنثی كرد و رفت ...
نرم افزار موبایل
-
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
۰
۰
اعراب فقط زوررامیفهمند.ببینیدیهودچه بلایی سرشون میاره نفس نمیكشند.اینهاازرفتارانسانی مانهایت سواستفاده رومیكنند.بابا یه ذره قاطع باشید.

نیازمندی ها