تقریبا تمام نسخه‌های سیستم‌عامل اندروید به قابلیت ثبت اطلاعات مالک دستگاه مجهز هستند که در شرایط اضطراری می‌توان با استفاده از این اطلاعات فرد را شناسایی کرد یا با شماره‌های مشخص شده برای تماس اضطراری تماس گرفت و در شرایط بحرانی و خاص (همچون تصادف، انواع بیماری‌ها اعم از ایست قلبی و ...) به کمک این اطلاعات به فرد آسیب‌دیده کمک کرد.
کد خبر: ۹۶۷۴۶۷

این اطلاعات در نهایت نام فرد و یک یا چند مخاطب را دربرداشته و متاسفانه برخی کاربران نیز هیچ‌گاه اطلاعات خود را در این بخش ثبت نمی‌کنند.

اگر شما نیز جزو این دسته از کاربران هستید و سیستم‌عامل دستگاهتان به نسخه 7 اندروید یعنی اندروید نوقا مجهز شده پیشنهاد می‌کنیم همین حالا دست به کار شوید و از امکانات موجود در نوقا برای ارائه اطلاعات کامل پزشکی خود برای استفاده در شرایط اضطراری کمک بگیرید.

به کمک این قابلیت می‌توانید گروه خونی، حساسیت به دارو، بیماری قبلی و دیگر اطلاعات خود را به نحوی در دستگاه به ثبت برسانید که در شرایط اضطراری بدون نیاز به باز کردن قفل دستگاه برای دیگران قابل مشاهده باشد تا اگر اتفاق ناخوشایندی برای شما رخ داد بتوانند با داشتن اطلاعات کافی به شما کمک کنند.

از فهرست برنامه‌ها روی Settings فشار دهید.

صفحه تنظیمات را به پایین اسکرول کرده و روی Users فشار دهید.

روی گزینه Emergency Information فشار دهید.

اکنون صفحه ثبت اطلاعات ضروری در دو بخش Info و Contacts برای شما نمایش داده می‌شود. در بخش Info می‌توانید اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، آدرس، گروه خونی، حساسیت به داروها، سابقه بیماری و دیگر اطلاعات پزشکی یا مواردی را که فکر می‌کنید در شرایط اضطراری دانستن آنها می‌تواند برای کمک‌رسانی به شما مفید باشد، وارد کنید.

در ادامه در بخش Contacts نیز می‌توانید افرادی را که در این شرایط باید با آنها تماس گرفت، مشخص کنید تا بدون نیاز به باز کردن قفل دستگاه بتوان با آنها ارتباط برقرار کرد.

با ثبت این اطلاعات، هرگاه اتفاق ناخوشایندی رخ دهد و افرادی به دستگاه هوشمند شما دسترسی داشته باشند، می‌توانند با انتخاب گزینه Emergency Information از صفحه قفل دستگاه به این اطلاعات دسترسی یابند.

ترفند در ترفند: اگر به‌دنبال ترفندی برای تماس با برخی مخاطبان بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی هستید نیز می‌توانید از این روش کمک بگیرید. به‌عبارت دقیق‌تر با مشخص کردن مخاطب دلخواه در بخش Emergency information می‌توانید بدون نیاز به باز کردن قفل دستگاه با مخاطب موردنظر تماس بگیرید.

سرعت فن و دمای پردازشگر در مک

بررسی سرعت فن خنک‌کننده و دمای پردازشگر مرکزی در سیستم‌های رایانه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است. باتوجه به اهمیت این موضوع، ابزارهای متعددی برای سیستم‌های‌عامل مختلف طراحی شده که به‌کمک آنها می‌توانید سرعت فن و دمای پردازشگر مرکزی را مانیتور کنید، اما بسیاری از این ابزارها در سیستم‌عامل مک به‌صورت تجاری عرضه شده‌اند یا مدت زیادی است که به‌روزرسانی نمی‌شوند.

باتوجه به این مساله بسیاری از کاربران مک برخلاف کاربران رایانه‌های ویندوزی نمی‌توانند آن‌طور که می‌خواهند و البته به‌صورت رایگان وضعیت فن خنک‌کننده یا دمای پردازشگر مرکزی را بررسی کنند که این ناتوانی ممکن است در صورت بروز مشکل در هریک از این قطعات، خسارت سنگینی را به همراه داشته باشد.

اگر شما هم از رایانه مجهز به سیستم‌عامل مک استفاده می‌کنید و نگران این موضوع هستید جای هیچ نگرانی وجود ندارد، چراکه با روش زیر براحتی می‌توانید به این اطلاعات دسترسی یابید.

به لینک زیر مراجعه کرده و اپلیکیشن رایگان و قدرتمند Fanny را روی رایانه خود دانلود کنید:

http://fannywidget.com

به روش دلخواه خود که دیگر برنامه‌ها را در سیستم‌عامل نصب می‌کنید، این نرم‌افزار را نیز روی سیستم‌عامل نصب کنید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید آیکون برنامه به نوار منوی بالای سیستم‌عامل اضافه می‌شود که با کلیک روی آن می‌توانید اطلاعات کاملی از فن‌های خنک‌کننده سیستم، سرعت گردش آنها و همین‌طور میزان دمای فعلی پردازشگر مرکزی را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با کلیک روی بخش اطلاع‌رسانی (Notification Center) و کلیک روی گزینه Edit، روی آیکون افزودن در کنار نام Fanny کلیک کنید تا این ابزار در نوار اطلاع‌رسانی نیز نمایش داده شود.

تغییر شماره سیمکارت در تلگرام

یکی از امکاناتی که جای خالی آن در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام احساس می‌شد قابلیت تغییر شماره فعال در تلگرام بدون از دست رفتن اطلاعات، مدیریت کانال‌ها و گروه‌ها بود. دلایل مختلفی نیز می‌تواند برای انجام این کار وجود داشته باشد که یکی از رایج‌ترین آنها تغییر شماره تلفن همراه فرد به واسطه استفاده از خدمات یک اپراتور دیگر در یک شماره جدید است (عدم استفاده از طرح ترابردپذیری).

در این شرایط بسیاری از کاربران مجبور بودند شماره جدید خود را به اطلاع همه دوستان و آشنایان برسانند و در ادامه در صورتی که کانال یا گروه و سوپرگروهی را راه‌اندازی کرده بودند نیز مجبور به ایجاد یک کانال جدید و ارجاع همه کاربران به آن بودند. با قابلیت جدید همه این مشکلات رفع شده و شما می‌توانید براحتی با یک ترفند ساده شماره خود را تغییر دهید و این تغییر شماره را به‌طور خودکار به‌اطلاع همه مخاطبان قبلی در تلگرام نیز برسانید.

اپلیکیشن تلگرام را از روی تلفن همراه خود اجرا کنید.

به بخش Settings مراجعه کنید.

در بخش Info، روی شماره تلفن ثبت شده برای حساب کاربری خود فشار دهید.

پنجره تغییر شماره برای شما نمایش داده می‌شود. روی گزینه Change Number فشار دهید.

هشداری مبنی بر ارسال شماره جدید شما برای همه مخاطبان قبلی به‌نمایش در می‌آید. با انتخاب گزینه Ok موافقت خود را اعلام کرده و در ادامه شماره سیمکارت جدید خود را وارد کنید.

از بالا سمت راست روی گزینه Next فشار دهید.

یک پیام متنی برای شماره جدید ارسال می‌شود که با وارد کردن آن در کادر موردنظر و فشار گزینه Next، عملیات جایگزینی شماره جدید در تلگرام اجرا شده و همه اطلاعات موجود در حساب کاربری قبلی شما اعم از مکاتبات، فایل‌ها، مخاطبان و ... در حساب کاربری جدید قابل دسترسی خواهد بود.

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها