عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌ شمالی گفت: وجود خون در ادرار هشداری بر بدخیمی‌های سیستم ادراری است.
کد خبر: ۹۶۶۶۰۳
وجود خون در ادرار هشداری بر بدخیمی‌های سیستم ادراری است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالله رازی اظهار کرد: در افراد با سن بالا که این علامت با هیچ نوع علایم دیگری همراه نیست، باید بررسی از نظر وجود بدخیمی‌ها انجام شود.

وی افزود: گاهی ممکن است وجود خون در ادرار دلیل بر وجود سنگ، عفونت، بزرگی خوش خیم پروستات یا تنگی‌های مجاری ادراری باشد.

رازی ادامه داد: درد شدید همراه با خون در ادرار می‌تواند دلیل بر وجود سنگ کلیه و تب باشد و علایم ادراری همراه با آن ممکن است دلیل بر وجود عفونت‌ها باشد که باید به طور حتم مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات تروماها سبب ایجاد خون در ادرار می‌شوند، گفت: وجود خون در ادرار (هماچوری) که یا از طریق خود فرد قابل مشاهده است یا به طور میکروسکوپی (از طریق آزمایش)، به طور حتم باید مورد بررسی قرار گیرد و طبیعی نیست.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، رازی با بیان اینکه علایم همراه با مشاهده خون در ادرار نیز می‌تواند در تشخیص کمک کننده باشد، افزود: البته در سنین بالا به طور معمول هیچ علامت و دردی وجود ندارد و در سنین بالای ۵۰ سال وجود خون در ادرار بدون علایم خاص دیگر نیز باید به طور حتم بررسی شود.

وی عنوان کرد: متاسفانه برخی افراد به دلیل آن که علامت دیگری ندارند و آن‌ها را آزار نمی‌دهد، بیماری پیگیری نمی‌کنند؛ غافل از آن که این علامت نیاز به بررسی و مراجعه سریع به پزشک دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها