به قول خودش هر وقت حرف می‌زند حاشیه می‌شود. کم مصاحبه می‌کند، اما خیلی کم هم پیش می‌آید که مصاحبه‌هایش خنثی باشد. علی کریمی را می‌گوییم. او که این روزها با حضور در کلاس‌های مربیگری بار دیگر خبرساز شده است. اسطوره تکنیکی فوتبال آسیا روز گذشته با تسنیم مصاحبه‌ای بلندبالا داشت که بخش‌هایی از آن در ادامه می‌آید:
کد خبر: ۹۶۴۱۷۶

تا اخراجم نکنند هستم!

فعلا حضور در کلاس‌های مربیگری را شروع کرده‌ام، اما باید ببینم تا کجا می‌توانم پیش بروم. انگیزه به کنار، دوست دارم اطلاعاتم را بالا ببرم. قضیه مربیگری نیاز دارد تا فاکتورهای‌ مختلفی که وجود دارد را در ذهن‌مان تقویت کنیم. اگر کسی قرار است کار را یاد بگیرد، باید ریزه‌کاری‌ها را نیز بیاموزد. من هم در این دوره‌ از کلاس‌ها شرکت کردم تا اطلاعاتم در مورد مربیگری را بالا ببرم. حضورم مقطعی نیست و تا وقتی از کلاس اخراجم نکنند، هستم.

حرف می‌زنم حاشیه می‌شود

متأسفانه رسمی شده که برخی می‌گویند تا من حرف می‌زنم، حاشیه درست می‌شود، اما کسی این را نمی‌گوید که به‌هر حال من فوتبالی هستم و باید در مورد رشته تخصصی‌ام صحبت کنم. من نباید در مورد بسکتبال یا هندبال نظر بدهم، اما متأسفانه شرایط طوری است که تا حرفی می‌زنم، می‌شود حاشیه. مگر می‌شود با یک جمله یا یک کلمه حرف من، یا جواب سؤالی که داده‌ام، برای یک تیم یا یک مجموعه حاشیه ساخته شود؟

چرا این همه حاشیه؟!

وقتی همه شرایط برای تیم ملی خوب است، چرا این همه بحث به وجود می‌آید. تا به حال در 15 سال گذشته چه زمانی این همه امکانات در تیم ملی داشتیم؟ پیراهن مارک آدیداس، پرواز چارتر، استفاده از زمین چمن اصلی ورزشگاه آزادی. همه اینها فاکتوری برای موفقیت است. باید این موضوع در ابتدا مشخص شود که ما بعد از انقلاب و تا جایی که من یادم می‌آید، چه زمانی چنین امکاناتی داشتیم که بابتش این همه بحث می‌شود؟ من که قبل از انقلاب نبودم، اما از بازیکنان باتجربه و قدیمی شنیده‌ام که هیچ‌وقت چنین امکاناتی نبوده است. مسئولان فدراسیون باید بنشینند صحبت کنند و به‌صورت شفاف به مردم بگویند چرا این‌قدر حرف و حدیث وجود دارد. الان آقایان از چه چیزی ایراد می‌گیرند؟ ایراد کار وقتی امکانات لازم وجود دارد، کجاست؟ فدراسیون پاداش می‌دهد، لباس خوب می‌دهد، مسافرت و اردوی خوب و بازی تدارکاتی و همه چیز را دارد، ولی باز هم می‌بینیم آقایان شاکی هستند. مربی تیم ملی باید بگوید دیگر چه چیزی می‌خواهد که در اختیارش قرار داده شود. حالا یا فدراسیون می‌تواند آن را مهیا کند یا نمی‌تواند. این همان موضوعی است که باید مشخص شود. بیایند ما را روشن کنند.

به جام‌جهانی صعود کرده‌ایم

من معتقدم ما به جام‌جهانی صعود کرده‌ایم. اصلا در گروهی هستیم که مثل آب خوردن صعودمان به جام‌جهانی شکل گرفت و امروز باید به فکر برنامه‌ریزی برای حضور در مراحل مختلف جام‌جهانی باشیم، نه این‌که هنوز به صعود فکر کنیم. ما از گروه‌ صعود کرده‌ایم و از امروز باید برنامه‌هایمان برای انجام بازی‌های تدارکاتی قبل از جام‌جهانی و اردو‌های موثر را پیگیری کنیم. خیلی‌ها این مصاحبه را ببینند، حرف‌هایی خواهند زد و حتما می‌گویند کریمی دوباره تیم ملی را به حاشیه برد، اما الان تیم ملی باید به فکر آماده‌سازی قبل از حضور در مرحله نهایی جام‌جهانی باشد، نه این‌که استرس صعود را داشته باشد.

سردار؛ مایه افتخار

گل سردار را دیدم، اما متأسفانه روستوف بازی را باخت. این وجود همین که یک ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کند، برای ما افتخار است. سردار آزمون بیشتر از اینها جا دارد تا پیشرفت کند و حضورش در فوتبال اروپا برای همه ما افتخار است. این‌که یک ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده و گل می‌زند حتما غرورآفرین است.

پرسپولیس نیاز به تقویت دارد

در مورد صدرنشین لیگ برتر که صحبت خاصی ندارم. فقط این‌که باشگاه باید تیم را تقویت کند و یکسری دیگر یارگیری داشته باشد. برانکو بهتر از هر کس دیگری صلاح تیمش را می‌داند. نظر شخصی من این است که پرسپولیس رفته‌رفته که به انتهای فصل نزدیک شود، دچار فشردگی مسابقات می‌شود و در آن شرایط، نیاز به بازیکنان بیشتری در فهرست خود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها