به اتهام قتل مرحوم چراغی صادر و تائید شد؛

حکم اعدام برای مامور سد معبر شهرداری

مامور سد معبر شهرداری تهران که مردی را به بهانه نداشتن مجوز جمع‌آوری ضایعات به قتل رسانده بود، با تائید حکم قصاص در یک قدمی چوبه‌دار قرار گرفت.
کد خبر: ۹۶۳۰۶۱

قاتل مردی ٣١ ساله است که ١٥ مرداد ٩٣ همراه سه مرد دیگر، به بهانه نداشتن مجوز، علی چراغی 41 ساله را هنگام جمع‌آوری ضایعات آهن در تهرانپارس، مورد ضرب و شتم قرار داد و به قتل رساند. او پیش از این با رای شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به قتل شبه‌عمد محکوم و از اعدام نجات یافته بود، اما با اعتراض اولیای دم، این حکم در دیوان عالی کشور شکست تا متهم برای دومین‌بار محاکمه و این‌بار به قصاص نفس محکوم شود.

در دومین جلسه رسیدگی به این پرونده که ٢٢ فروردین امسال در شعبه دهم دادگاه کیفری و به ریاست قاضی قربان‌زاده برگزار شد، خانواده مقتول با حضور در جلسه دادگاه خواستار قصاص متهم شدند. پسر ١٣ ساله مقتول که روز حادثه همراه پدرش بود، گفت: ٩ صبح بود. با پدرم برای جمع‌آوری ضایعات آهن به تهرانپارس رفته بودیم که ناگهان متهم همراه سه نفر دیگر به پدرم نزدیک شد و خودشان را مامور سد معبر شهرداری معرفی کردند. متهم گفت، باید برای جمع‌آوری ضایعات مجوز داشته باشیم و چون کارمان غیرقانونی است، باید ماشین را به پارکینگ منتقل کنند. پدرم می‌خواست به پلیس زنگ بزند که متهم به سمتش آمد و با پنجه بوکسی که در دست داشت، از پشت ضربه‌ای به گیجگاه پدرم زد. او با پشت روی زمین افتاد و بیهوش شد و هشت روز بعد هم در بیمارستان به دلیل ضربه مغزی فوت کرد.

متهم هم در دفاع از خود گفت: من بوکسور حرفه‌ای نیستم و آن روز هیچ ضربه‌ای به سر مقتول نزدم. وقتی با هم درگیر شدیم، مقتول فحش داد و لباسم را پاره کرد. به سمت ماشینم رفتم تا چوب بردارم، اما چیزی پیدا نکردم برای همین با مشت ضربه‌ای به سمت صورت مقتول پرتاب کردم که به گردنش خورد. او ناگهان از حال رفت سمت چپ سرش با سرعت و ضرب به زمین خورد و بیهوش شد.

قضات دادگاه کیفری استان تهران این مرد را به قصاص محکوم کردند که حکم دادگاه این بار توسط شعبه 29 دیوان عالی کشور تائید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها