مراسم آغاز طرح خارج‌‌سازی 39 فروند شناور غرق شده در آبراه بین‌المللی اروند با حضور وزیر راه و شهرسازی در بندر خرمشهر آغاز شد.
کد خبر: ۹۶۱۶۹۸

به گزارش ایرنا از شهریور سال ‌جاری، زمان استقرار پیمانکار عملیات خارج‌سازی مغروقه‌های اروند رود تاکنون 11 فروند شناور مغروقه از این رودخانه خارج‌‌سازی شده و عملیات خارج‌‌سازی 28 فروند دیگر نیز در دست اقدام است.

تاکنون 175 فروند شناور مغروقه از آب‌های اروند و کارون خارج‌سازی شده که شامل 50 فروند از اروندرود و 125 فروند از رودخانه کارون بوده و 71 فروند شناور مغروقه دیگر در این دو رودخانه مانده است.

همچنین در این سفرخط دوم راه آهن اهواز به بندر امام و ایستگاه خط آهن ماهشهر بهره‌‌برداری شد.

لایروبی اروندرود پس از خروج شناورها

در همین حال وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که برای لایروبی اروندرود به موافقت مقامات امنیتی ایران و عراق نیاز است، گفت: عملیات لایروبی این رود استراتژیک پس از اتمام خارج‌سازی غرق‌شده‌ها اجرا می‌شود.

عباس آخوندی تصریح کرد: امیدواریم پس از گذشت سال‌ها از پایان جنگ، لایروبی اروندرود آغاز شود و مقدمات کار حقوقی بین‌الملل نیز به شکلی پیگیری شده که بتوان این مهم را براحتی انجام داد.

وی با بیان این‌که بر اساس قرارداد سال 1975 الجزایر بین ایران و عراق باید توافق بین دو کشور صورت گیرد، گفت: امید است که توافقات دو طرف درخصوص لایروبی اروندرود به نتیجه مثبت برسد و بلافاصله پس از خارج‌سازی مغروقه‌های آبراه اروند، عملیات لایروبی انجام شود.

افتتاح پایانه مرزی شلمچه

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش از افتتاح پایانه مسافربری مرزی در ایام اربعین امسال خبر داد و گفت: یکی از بزرگ‌ترین پایانه مسافربری مرزی شلمچه برای آسان‌سازی عبور زائران اربعین حسینی بزودی افتتاح می‌شود.

آخوندی با بیان این‌که بخش عمده زیرساخت‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین فراهم شده است، افزود: پایانه مسافربری مرز چذابه نیز احداث شده و محور اهواز به سمت چذابه نیز در حال تعریض و افزایش ظرفیت است.

وی گفت: بخش زمینی ریلی از جمله چند رام قطار از سمت اهواز به شلمچه به صورت رفت و برگشت پیش‌بینی شده است.

وی گفت: خط کشتیرانی و خط دریایی بین ایران و عراق از بندر خرمشهر به بصره فعال شده و امید است که بتوان در این مسیر به زائران خدمات‌رسانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها