دروغ از چیزهای کوچک شروع می شود و کم کم رشد می کند. فهم دلیل دروغگویی افراد پیچیده است و درباره تئوریهایی که درباره آن صادر شده کتاب ها و مقالات فراوان نوشته شده است.
کد خبر: ۹۶۰۴۶۳
چرا دروغگوها مدام دروغ می گویند؟

به گزارش جام جم آنلاین ، دانشمندان می گویند یک ترکیب شیمیایی در دروغگویی نقش دارد.

تالی شاروت، استادیار نوروساینس در دانشگاه لندن گفت: «وقتی که دروغ می گوییم، قسمت آمیگدال مغز احساسی منفی تولید می کند که آستانه آمادگی ما برای دروغ را محدود می کند. اما این پاسخ با ادامه دروغگویی کاهش میابد و این حالت هرچه بیشتر پیش برود دروغ ها هم بزرگتر می شود.»

مقاله ای در همین زمینه که تحت عنوان «مغز انسان چگونه با دروغ تطبیق میابد» در نشریه علمی نیچر نوروساینس منتشر شده می گوید افزایش کار غدد آمیگدال در واقع توضیح می دهد که چطور دروغگویی بر سراشیبی قرار می گیرد.

شاروت می گوید: «وقتی کسی مدام دروغ می گوید دیگر غدد آمیگدال مغزش حساسیت سابق را نشان نمی دهد و واکنش عاطفی به دروغگویی در او از بین می رود و در غیاب واکنش عاطفی، فرد با دروغگویی احساس راحتی یافته و بیشتر دروغ می گوید.» او می گوید این احساس عاطفی عذاب وجدان یا ترس را نیز شامل می شود.

بنا به این گزارش دروغهای کوچک حساسیت مغز به احساسات منفی مثل دروغ را کاهش می دهد و در به روی دروغ های بزرگتر باز می شود. انسان هرچه بیشتر درباره چیزی بی صداقت باشد، ادامه دروغگویی راحت تر می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها