نگاهی به آخرین گزارش ارزشیابی ملی خودروهای ساخت داخل در شهریور 95

کیا سراتو 3 ستاره و آریو تک ستاره شد

براساس تازه‌ترین گزارش کیفی خودروهای داخلی در شهریور 95 که از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، منتشر شده است، از جمع 35 مدل خودروی مورد ارزیابی، در گروه خودروهای سواری فقط هشت مدل خودروی نیو مزدا 3، سوزوکی گرند ویتارا، کیا سراتو، تندر 90 اتوماتیک، تندر 90 معمولی، تندر 90 پارس خودرو، پارس تندر و رانا موفق به کسب سه ستاره کیفیت از پنج ستاره کیفی شدند تا مشتریان خودروهای وطنی همچنان در آرزوی تولید خودروهای داخلی با چهار یا پنج ستاره کیفیت باقی بمانند.
کد خبر: ۹۵۷۲۸۸

به گزارش جام‌جم، بر اساس سند منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در شهریور امسال در مجموع 56943 دستگاه خودرو در کشور تولید شده که 93درصد از تولیدات به خودروهای سواری با 35 مدل و 7 درصد به تولید خودروهای وانت با شش مدل اختصاص داشته است. بیشترین تیراژ تولید مربوط به خودروی پژوه 206 و کمترین آمار تولید مربوط به برلیانس اچ330 بوده است.

در میان وانت‌ها نیز تولید وانت نیسان دوگانه‌سوز بالاترین تیراژ و تولید وانت تندر کمترین میزان تولید را داشته است. این در حالی است که وانت تندر، تنها وانت تولید داخل است که موفق به کسب سه ستاره کیفیت از پنج ستاره شده و جملگی وانت‌های تولید داخل با کسب یک ستاره کیفیت از پنج ستاره، در قعر جدول کیفیت قرار دارند.

در این جدول 9 مدل خودروی نیز موفق به کسب دو ستاره کیفیت شده‌اند که عبارتند از: تیگو5، جک اس5، جک جی5، برلیانس اچ320، برلیانس اچ330، نیو ام‌وی‌ام 315، پژو 206 صندوقدار، پژو 206 و دنا. مابقی خودروهای تولید داخل شامل انواع محصولات پژوه، سمند، پراید، تیبا در کنار تولیدات چینی‌الاصل آریو، نیو ام‌وی‌ام ایکس33، ام‌وی‌ام 550، لیفان ایکس60 و ام‌وی‌ام 110 در کنار غالب وانت‌های تولید داخل با کسب یک ستاره ایمنی در کف هرم کیفیت قرار گرفته‌اند. در این گزارش دو تغییر را نسبت به گزارش مرداد ماه شاهدیم که مربوط به افت یک ستاره کیفی خودرو آریو نسبت به ماه گذشته و افزایش یک ستاره کیفی کیا سراتو محصول سایپاست که موجب شده تا این خودرو در مقایسه با مرداد به رده خودروهای سه ستاره صعود کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها