بارش‌های شدید مازندران را امداد لازم کرد

بارش باران که از دو روز گذشته در برخی استان‌ها همچون مازندران، گیلان، اردبیل و گلستان گزارش شده، در استان مازندران موجب بروز سیل و آبگرفتگی در برخی معابر و منازل مازندران شد، به نحوی که ضرورت امدادرسانی در این مناطق را متوجه نیروهای هلال احمر کرد.
کد خبر: ۹۵۶۹۱۴

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی سلیمی، قائم مقام سازمان امداد و نجات در تشریح بروز سیل و آبگرفتگی در استان مازندران گفت: از صبح شنبه هفته جاری تا صبح دیروز، دو شهرستان بابل و ساری در استان مازندران متاثر از سیل و آبگرفتگی شدید شدند که عملیات امدادرسانی به 63 نفر در این مناطق توسط 16 نیروی امدادرسان انجام شد و تاکنون از 14 واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفته است. از سویی بارش باران که از صبح شنبه در ماکو و چالدران در استان آذربایجان غربی آغاز شده بود، در اواخر روز با سردتر شدن هوا به بارش برف تبدیل شد.

کاهش دمای هوا و بارش برف پاییزی موجب شد تا مردم ماکو و چالدران به استفاده از وسایل گرمایشی و لباس‌های زمستانی روی آورند. البته پیشتر بارش نخستین برف پاییزی در هفتم مهر سال جاری ارتفاعات چالدران در شمال آذربایجان غربی را سفیدپوش کرده بود.

در همین حال از شرق کشور و استان سیستان و بلوچستان هم خبر می‌رسد گرد و خاک از فردا ـ سه‌شنبه ـ این استان را دربر می‌گیرد.

رضا آزادمنش، کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در این باره گفت: سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال استان شاهد وزش باد شدید و گردوخاک خواهیم بود که با افزایش دما همراه خواهد بود، هرچند در اواخر روز چهارشنبه دمای هوا مجددا و تا حدود 8 تا 10 درجه کاهش می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها