رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد:

غفلت تبلیغاتی 70 درصدی شرکت ها در صادرات

رئیس سازمان توسعه تجارت در مصاحبه با برنامه «مرورگر 1332 » از رادیو تهران از انتخاب صادرکنندگان نمونه کشوری بر اساس آئین‌نامه مصوب دولت خبر داد و گفت: 29 مهرماه روز ملی صادرات، صادرکنندگان نمونه و فعال کشور به جامعه اقتصادی معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۶۷۵۱
غفلت تبلیغاتی 70 درصدی شرکت ها در صادرات

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی تهران، مجتبی خسروتاج درباره انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی سال گذشته به رادیو تهران گفت: روز 29 مهرماه صادرکنندگان نمونه بخش دولتی و خصوصی که از اردیبهشت ماه تشکیل پرونده داده بودند، معرفی می شوند. این اقدام فرصتی برای تشویق و اعلام حمایت و قدردانی از فعالان و زحمتکشان عرصه اقتصادی ایران است. در روز ملی صادرات، صادرکنندگان نمونه و فعال کشور را به جامعه اقتصادی ایران معرفی کنیم؛ چرا که آنها در راه اعتلای اقتصاد ایران اسلامی گام بر می‌دارند.

قائم‌مقام وزیر صنعت خاطر نشان کرد: امسال کسانی در این رقابت شرکت کردند که در سال 94 توانسته بودند خوب عمل کنند، در این دوره 69 گروه متقاضی بودند که 43 گروه توانستند در این رقابت شرکت کنند. ما علاوه بر رقم صادرات و کف صادراتی، شاخص های دیگری هم در نظر گرفتیم که به ساختار سازماندهی شرکت ها برای حضور در بازارهای جهانی برمی گردد یا این که به روش های امروزی بازاریابی کنند.

خسروتاج در ادامه گفت وگوی خود با رادیو تهران افزود: از دیگر شاخص ها می توان به حضور در کشورهای مقصد و در دسترس بودن خریداران خود در کشورهای مقصد و خدمات رسانی به مصرف کنندگان اشاره کرد.

وی تاکید کرد: در این رقابت نقش تبلیغات سهم مهمی را به خود اختصاص می دهد، متاسفانه 70 درصد از شرکت ها به این موضوع نپرداخته بودند. البته با توجه به این که ما سال گذشته در تحریم بودیم و خیلی کار تبلیغاتی در صحنه بین المللی امکان پذیر نبود، اما تبلیغات و بازاریابی یکی از شاخص های حائز اهمیت است.

این شاخص ها برای این تعیین می شود که بنگاه ها بدانند امروز توفیق در صحنه بین المللی و بازارهای جهانی در بازاریابی و کار تبلیغات سیستمی و شبکه ای است که به صورت مرتب انجام شود تا صاحب نام و نشان شوند.

در مراسم روز ملی صادرات که امسال بیستمین دوره آن است با حضور مقامات عالی رتبه کشور برگزار می‌شود، صادرکنندگان نمونه ملی و ممتاز کشور معرفی و تجلیل خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها