«آسگاردیا» نام کشوری است که یک دانشمند روس، وعده داده آن را در فضا خواهد ساخت تا در آینده میزبان ۱۵۰ میلیون شهروندی باشد که می‌خواهند با زندگی زمینی وداع و در فضا زندگی کنند. ثبت‌نام شهروندان آسگاردیا آغاز شده است.
کد خبر: ۹۵۶۷۲۳
از زمین خسته‌اید؟ برای گرفتن اقامت این کشور اقدام کنید!

به گزارش جام جم آنلاین از دویچه وله، با گسترش اکتشافات فضایی و به کمک تصاویر شگفت‌انگیزی که تلسکوپ‌های فضایی پیش چشم انسان‌ها نهادند، رویای زندگی در سیارات دیگر در فضای بی‌کران تحقق‌پذیر نمود و حالا ایده ایجاد کشوری در فضا دیگر فقط محدود به دنیای داستان‌های علمی و تخیلی نیست و مدت‌هاست در ذهن بسیاری از دانشمندان فضا هم جوانه زده است.

پروژه «آسگاردیا» (Asgardia) که حالا ثبت‌نام برای پذیرش شهروندان را آغاز کرده، می‌خواهد نقطه آغاز ایجاد کشوری در فضا باشد. مبتکر این پروژه یک تاجر و دانشمند روس است که هفته گذشته در کنفرانسی خبری در پاریس اعلام کرد اولین ماهواره خود را در سال ۲۰۱۷ به فضا خواهد فرستاد. آسگاردیا قصد دارد میزبان ۱۵۰ میلیون شهروند باشد تا نخستین «ملت فضایی» را بسازد.

پروژه آسگاردیا آن‌طور که ایگور اشوربیلی، بنیا‌ن‌گذار آن می‌گوید «یک پروژه علمی و انسان‌دوستانه چندملیتی است که گوهر آن زندگی صلح‌آمیز در فضاست.»

وی می‌گوید آسگاردیا می‌خواهد از انتقال درگیری‌ها و تنش‌های زمینی به فضا جلوگیری کند و «کشوری بی‌مرز، بی‌مذهب و عاری از محدودیت‌های دولتی بسازد.»

این پروژه بیش از ۱۰ هزار کارمند در ۳۰ کمپانی گوناگون فعال در حوزه علم، تکنولوژی و علوم اجتماعی در سراسر جهان دارد.

ایگور آشوربیلی می‌گوید مذاکرات با سازمان ملل را هم آغاز کرده تا آسگاردیا به عنوان یک کشور و ملت به رسمیت شناخته شود. فرآیند شهروند شدن در آسگاردیا مشابه فرآیندهای شهروندی در کره زمین خواهد بود، با این تفاوت که درهای این کشور فضایی به روی همه باز است. با این حال، اگر می‌خواهید آسگاردیایی شوید، باید اهل کشوری باشید که اجازه چندتابعیتی بودن را به شهروندانش می‌دهد.

او می‌گوید: «آمار نشان می‌دهد دو درصد از جمعیت هر کشوری نیروهای خلاق، سازنده و پیش‌روی جامعه‌اند و ما امیدواریم دو درصد از جمعیت ۷.۵ میلیارد نفری کره زمین، همان ۱۵۰ میلیون نفری باشند که به جمع آسگاردیایی‌ها می‌پیوندند.»

در وب‌سایت رسمی این پروژه آمده: «تکامل مدرن و پیشرفت‌های روشن‌فکرانه زمانی به خدمت بشر در‌می‌آید که تصمیم‌ها بر اساس کشفیات علوم گرفته شوند. آنچه امروز برای ما غیرقابل‌تصور است، برای فرزندان و نوه‌های ما جزیی از زندگی عادی خواهد بود. آسگاردیا به دانشمندان سراسر جهان نشان خواهد داد که پژوهش خصوصی و نامحدود ممکن است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
-
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
۰
۰
قابل توجه مهاجرین افغانی مقیم ایران...

نیازمندی ها