سه قاتل که در جنایت‌های جداگانه مرتکب قتل شده بودند، با بخشش اولیای‌دم از مجازات مرگ نجات یافتند. عاملان این جنایت‌ها دیروز از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۵۵۲۷۱
نجات 3 قاتل از چوبه مرگ

به گزارش جام‌جم، نخستین قاتلی که دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت، پسر جوانی بود که مرداد سال 91 به‌خاطر شکار مرغ مینا، مرتکب قتل شد. محمد که در زمان قتل 19 سال داشت، پس از دستگیری مدعی شد؛ با مشاهده یک مرغ مینا که بالای دیوار کارگاهی نشسته بود، تصمیم به شکار آن گرفتم. به همین علت بالای دیوار رفتم که مقتول و دوستانش تصور کردند من قصد سرقت از کارگاه را دارم. آنها با من درگیر شده که در دفاع از خود، مقتول را با چاقو کشتم.

قاتل پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و در حالی که در یک قدمی چوبه دار قرار داشت، رضایت اولیای دم را کسب کرد. محمد دیروز از جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت و گفت: در سال‌هایی که در زندان هستم، در دارالقرآن فعالیت داشتم و از کار خود پشیمانم. مادرم سرطان دارد و در بیمارستان بستری است. از قضات درخواست دارم که حکم به آزادی من بدهند تا بتوانم این روزهای آخر کنار او باشم.

با حکم قضات شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران، پسر جوان بزودی آزاد می‌شود.

کشتن مرد طلبکار

دومین قاتلی که بخشیده شده، مردی است که طلبکار خود را به قتل رساند.او آذر سال 88 به خاطر طلب میلیونی، با کشیدن کیسه پلاستیکی بر سر مرد طلبکار، او را خفه کرد. قاتل پس از جنایت با سرقت 150 هزار تومان از جیب مقتول گریخت. او چند روز بعد با مراجعه به کلانتری خود را تسلیم کرد و گفت: به خاطر این‌که نتوانسته بدهی خود را پرداخت کند، دست به ارتکاب قتل زده بود. او پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد که حکم مجازاتش در دیوان عالی کشور هم تائید شد. قاتل با رضایت اولیای‌دم در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت. قاتل دیروز از کار خود ابراز پشیمانی کرد و گفت: هفت سال است در زندان هستم و در این مدت سعی کردم رفتارم را اصلاح کنم و درخواست بخشش دارم.

جنایت به‌خاطر ویراژ

سومین قاتلی که پای میز محاکمه قرار گرفت، کارگر یکی از باغ‌های شهریار بود که به‌خاطر اعتراض مقتول به نحوه موتورسواری‌اش مرتکب قتل شد. قاتل روز حادثه، برای خرید با موتورسیکلت از باغ خارج شد که به خاطر ویراژهایی که می‌داد، مقتول و دوستش به او اعتراض کردند. مرد موتورسوار هم با آنها درگیر شد و پس از قتل پسر جوان، دوست او را مجروح کرد. اهالی با اطلاع از این جنایت وارد باغ شده و قاتل را دستگیر کردند.

قاتل پس از محاکمه به قصاص محکوم و حکم مجازاتش در دیوان عالی کشور تائید شد. قاتل پس از 13 سال رضایت اولیای دم را کسب کرد و دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری از جنبه عمومی جرم محاکمه شد. قضات پس از رسیدگی به پرونده، او را به ده سال حبس به‌خاطر قتل و یک سال به‌خاطر درگیری محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها