معاون اجرایی رئیس‌جمهور در بازدید از روزنامه جام‌جم عنوان کرد

اقتصاد مقاومتی محور اشتغالزایی

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ضمن بازدید از موسسه فرهنگی و مطبوعاتی جام‌جم، برنامه‌های دولت برای رفع مشکل بیکاری را تشریح و بر عزم دولت برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۲۲۱۵

محمد شریعتمداری که با خبرنگار ما گفت‌وگو می‌کرد، در مورد اقدامات دولت در بخش اشتغال گفت: باتوجه به رکود ایجاد شده، تلاش‌های گسترده‌ای از طرف دولت یازدهم شروع و گام‌های خوبی برداشته شد که البته کافی نیست و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا با ایجاد آرامش‌، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کشور موجب ایجاد اشتغال شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور، اقتصاد مقاومتی را محور اشتغالزایی دانست و افزود: با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کمک بزرگی به خودباوری مناطق مختلف کشور خواهد شد که به این واسطه، زمینه ایجاد بنگاه‌های اقتصادی خرد و کلان هم فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که ثبات اقتصادی در کشور می‌تواند نرخ رشد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را افزایش دهد، افزود: با بازگشت نرخ رشد به سطح مطلوب، امیدواریم مهم‌ترین نیاز کشور یعنی اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، عملیاتی شود.

شریعتمداری درخصوص سفرهای استانی دولت یازدهم به 29 استان، تصریح کرد: اولویت دولت توجه به استان‌های مرزی و دور از مرکز بوده که تلاش کردیم با نظر‌سنجی مردمی از مشکلات مطلع شویم.

تلاش دولت برای حل مساله کمبود آب

وی در حوزه مسائل بخشی، تاثیرگذارترین مبحث را ‌بحران آب در کشور عنوان کرد و گفت: خوشبختانه دولت با کسب اجازه از مقام معظم رهبری، توانست از منابع صندوق توسعه ملی بالغ بر ده میلیارد دلار برداشت کند تا در استان‌ها سرمایه‌گذاری شود که ضمن تاثیرگذاری در مسائل بخشی، اثرات ملی آن نیز در بحث اشتغال و زیرساخت مشخص شود.

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد که با این تلاش دولت هم‌اکنون پهنه غرب کشور صحنه کار و تلاش برای جمع‌آوری آب و انتقال آن به فلات مرکزی کشور شده است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اقدامات دولت در حوزه‌ سیاست‌خارجی اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی علاوه بر مذاکره با شش قدرت بزرگ، با تلاش در حوزه خاورمیانه نیز اکنون اقتدار منطقه‌‌ای ارزشمندی به‌ دست آورده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های سیاست خارجی که بر مباحث اقتصادی کشور تاثیر مستقیم داشت، گفت: با شروع گشایش‌ها‌، شاهد سفرهای دوره‌ای وزیر امورخارجه به کشور‌های دنیا از جمله آفریقا و آمریکای لاتین به عنوان بازار هدف هستیم تا فعالیت‌های اقتصادی پیش رو بتواند روند توسعه کشور را به همراه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها