رئیس رسانه‌ ملی در اختتامیه اجلاس پیرغلامان حسینی تاکید کرد

مقابله با تهاجم فرهنگی با پیروی از فرهنگ عاشورایی

مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی با حضور دکتر علی‌عسکری، رئیس رسانه ملی، تنی چند از مدیران و مسئولان استان‌های هرمزگان و اصفهان، 735 پیرغلام و خادم حسینی و جمعی از مردم بندرعباس در حسینیه ثارالله بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۲۴۶

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی‌عسکری در این مراسم گفت: سنت حسنه‌ای که هر سال، پیرغلامان و خادمان اباعبدالله دعوت و تکریم می‌شوند و در مجلسی گرم و صمیمانه گرد‌هم می‌آیند، سنت ارزشمندی است که جای قدردانی فراوان دارد.

رئیس رسانه ملی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این اجلاس اظهار کرد: از همه همکارانم که برای برپایی این اجلاس زحمت کشیده‌اند، تشکر می‌کنم و برای بنده هم این توفیق حاصل شد که در خدمت شما باشم و از نورانیت این مجلس استفاده کنم.

وی با بیان این‌که حماسه حسینی، حماسه خدا و عشق و فداکاری در راه خداست، افزود: حسین، خون خدا و غیرت و محبوب خداست و راهی که او برای مبارزه و جهاد در راه خدا و در برابر طاغوت زمانه‌اش پیمود و حرکتی تاریخی که در این زمینه آغاز کرد، سبب شد تا پرچم عزت برای همیشه برافراشته باشد و بدرستی حسین(ع) چراغ روشنی در تاریکی‌ها و مشعل فروزان مبارزه با زورگویان عالم است. رئیس رسانه‌‌‌‌ملی عنوان کرد: حسین(ع) در تاریکی زمانه، چراغ هدایت بندگان خدا و کشتی نجات انسان‌هاست که درس عزت و استقلال و کرامت به انسان‌ها می‌دهد.

دکتر علی‌عسکری با اشاره به اوضاعی که نظام سلطه به رهبری آمریکا در منطقه ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: منطقه ما را به آتش کشیدند و در فتنه‌ای بزرگ به‌‌‌‌دنبال ایجاد آتش جنگ میان ملت‌های مسلمان منطقه بودند اما به لطف خدا و به برکت امام حسین(ع) توطئه آنان شکست خورد و داعش به همت رزمندگان اسلام رو به نابودی است. استکبار، جنگ بی‌‌‌‌‌‌امان فرهنگی علیه فرهنگ و اندیشه ملت ایران به راه انداخته اما هر کسی که به حماسه حسینی و فرهنگ عاشورایی تأسی جوید، خدا او را مصون می‌دارد.

رئیس سازمان صدا‌و‌سیما تصریح کرد: نام مبارک امام حسین(ع) سبب پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم شاهنشاهی شد. امروز ما به برکت نام و فرهنگ و اندیشه امام حسین(ع) در حال تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و جهانی هستیم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش از مداحان به‌عنوان عاملان حفاظت فرهنگی جامعه یاد کرد و گفت: با وجود مداحان و روایتگران حماسه حسینی، معارف اهل‌بیت(ع) بخوبی به نسل جوان و نوجوان امروز و مردم کشورمان منتقل می‌شود.

رئیس رسانه ملی در همین زمینه خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابعاد انقلاب به‌‌‌‌واسطه حماسه حسینی اثرگذاری فراوانی داشته و گسترش ویژه‌ای یافته است و نگاهی به وضعیت منطقه نشان می‌دهد که به برکت امام حسین(ع) در عراق و سوریه نتوانستند توطئه و فتنه خویش را محقق کنند.

دکتر علی‌عسکری تصریح کرد: از ابتدای انقلاب هر روز نظام اسلامی به برکت اندیشه امام حسین(ع) رشد کرده و ان‌شاءالله در آینده نزدیک، شاهد فروپاشی قرارگاه مرکزی ظلم و طاغوت خواهیم بود.

رئیس رسانه ملی در بخش انتهایی سخنانش با ذکر مصیبتی از حضرت زینت کبری(س)، دقایقی را به ذکر مصیبت روز عاشورا پرداخت.

برنامه آینده فعالیت روی فضای مجازی است

همچنین با حضور رئیس رسانه ملی، چهار طرح فنی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی صداوسیما، دکتر علی‌عسکری در مراسم بهره‌برداری از چهار طرح فنی در بندرعباس گفت: برنامه آینده صداوسیما فعالیت روی فضای مجازی است که پروژه‌های تلویزیون تعاملی و ارائه سرویس‌های متعدد بر بستر فضای مجازی از جمله این برنامه‌هاست.

رئیس رسانه ملی گفت: با توجه به تاثیر روز افزون فضای مجازی بر زندگی مردم، سازمان برنامه‌های گسترده‌ای در این زمینه در نظر گرفته است که بتدریج انجام می‌شود.

دکتر علی‌عسکری افزود: با توجه به رقابت سنگین رسانه‌ای در دنیای امروز باید معماری رسانه‌ای صداوسیما را کامل کنیم که تکمیل پوشش دیجیتال بخشی از این معماری است.

وی تصریح کرد: امروز با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه پخش دیجیتال مرکز خلیج فارس، 12 منطقه این استان پهناور می‌توانند از خدمات پخش دیجیتال بهره‌مند ‌شوند که این بخشی از تکمیل پوشش دیجیتال در کشور است.

رئیس رسانه ملی خاطرنشان کرد: هرمزگان با توجه به مرزی بودن و اهمیت ویژه‌ای که دارد برای سازمان صداوسیما در اولویت است و تکمیل پوشش دیجیتال در هرمزگان با اولویت انجام خواهد شد.

مهران جلائی، مدیر کل صداوسیمای مرکز خلیج فارس نیز در مراسم راه‌اندازی این طرح‌ها گفت: مهم‌ترین این طرح‌ها راه‌اندازی 12 سامانه تلویزیونی دیجیتال است. با راه‌اندازی این سامانه‌ها، 16 روستای هرمزگان در شهرستان‌های جاسک، بشاگرد و سیریک با جمعیت 4893 نفر برای نخستین بار شبکه‌های صدا و سیما را دریافت می‌کنند.

به گفته وی، برای اجرای این طرح‌ها 70میلیارد ریال هزینه شده است.

معرفی برگزیدگان چهاردهمین اجلاس پیرغلامان حسینی

در مراسم پایانی چهاردهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی، از 30 چهره ملی و بین‌المللی پیر غلام تجلیل شد.

در این مراسم از خطیب ملی عاشورایی، آیت‌الله مصطفوی، مسن‌ترین پیرغلام حسینی با 123 سال سن به‌عنوان چهره ماندگار تجلیل و نشان تجلیل از این پیرغلام حسینی به نمایندگی به فرزندش اهدا شد.

همچنین از مرحوم حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب و هنرمند هرمزگانی غلامرضا صنعتگر هم به‌عنوان چهره‌های ماندگار در این حوزه تجلیل شد.

پنج نماینده ادیان آسمانی و دو فرزند شهید حرم در هرمزگان هم از برگزیدگان این مراسم بودند. همچنین تجلیل از شیخ عیسی احمد قاسم رهبر شیعیان بحرین از برنامه‌های دومین و آخرین شب چهاردهمین اجلاس بین‌المللی پیر غلامان و خادمان حسینی بود. نشان تجلیل از رهبر شیعیان بحرین به شیخ دقاق به نمایندگی از شیخ عیسی احمد قاسم به پاس ایستادگی و مقاومت او مقابل ظالمان و مستکبران اهدا شد. شیخ دقاق هنگام دریافت این نشان گفت: شیخ عیسی احمدقاسم 200 روز است که همراه یارانش، به‌علت بازگو کردن سخنان امام حسین(ع) در محاصره اسلحه‌ها و ماشین‌های ارتش است. او می‌گوید سخن امام حسین(ع) هیهات من الذله است و سلام و تشکر ایشان را به شما پیر غلامان و مسئولان می‌رسانم.

در این اجلاس از انیمیشن سینمایی 90 دقیقه‌ای با نام «ناسور»، به کارگردانی کیانوش دالوند با موضوع حماسه عاشورا نیز رونمایی شد. این انیمیشن سینمایی که محتوایی مذهبی و تاریخی دارد، در ماه‌های محرم و صفر در سینماهای کشور اکران می‌شود.

این اجلاس از برگزیدگان بخش بین‌الملل به علت تلاش برای ترویج فرهنگ عاشورایی و تبلیغ برای نهضت حسینی در اقصی نقاط جهان قدردانی کرد. سیدحسین العماد از کشور یمن، بوس اوتس از ترکیه، شیرزاد عبدالولی از افغانستان، نذیر رهبر از هندوستان، سید عبدالعزیز عبدالموسوی از عراق از خادمان حرم امام حسین(ع)، علی الجراح از عراق، شهرزاد دوربین از کشور سوریه، محمد جاوید نوروززاده از افغانستان، سید نوسنی از هندوستان، حسن حسن از بعلبک لبنان از برگزیدگان خارجی چهاردهمین اجلاس بودند. همچنین از موبد رستم کاوسیان‌زاده از موبد (آتشکده زرتشتیان) یزد، ماموستا محمدامین میرزایی‌زاده از کردستان و مولوی محمد صدیق فهیمی از علمای اندیشمند هرمزگان نیز در مراسم اختتامیه این اجلاس به‌خاطر تلاش برای تبلیغ آزادمردی و روحیه آزادگی در نهضت امام حسین(ع) قدردانی شد.

در مراسم پایانی این اجلاس اعلام شد استان اصفهان به عنوان میزبان پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی انتخاب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها