تعظیم به مجسمه و رشد محصول

خرافات عجیب اما شنیدنی از کره شمالی!

ریچارد هاس، اندیشمند آمریکایی و رئیس شورای روابط خارجی این کشور بر این باور است که کشورش در آینده با کره شمالی درگیر یک جنگ خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۸۷۵۱

به گزارش جام جم، رئیس شورای روابط خارجی در مطلبی منتشر شده در وبگاه این اندیشکده می‌نویسد: سال 2020 را تصور کنید که رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درخواست یک جلسه فوری با رئیس‌جمهور را می‌کند. دلیل این است که؛ کره شمالی موفق شده بمبی اتمی بسازد که قابلیت جاسازی در داخل یک موشک بالستیک قاره‌پیما را دارد؛ موشکی که می‌تواند آمریکا را مورد اصابت قرار دهد. این خبر خیلی فوری به بیرون درز می‌کند. نشست‌هایی در سطوح بالا نه‌تنها در آمریکا که در سئول، توکیو، پکن و مسکو هم برگزار می‌شود.

این سناریو ممکن است امروز غیرواقعی به نظر برسد اما بیشتر از آنچه «علمی ـ تخیلی» باشد، مربوط به «درک مفاهیم علوم سیاسی» است.

هاس در ادامه به آزمایش‌های موشکی همراه با موفقیت کره شمالی نیز اشاره می‌کند و با برشمردن چند گزینه احتمالی در برخورد با کره‌شمالی، در نهایت این نتیجه را می‌گیرد که هر رئیس‌جمهوری که در انتخابات ماه نوامبر در آمریکا پیروز شود در دوره خود باید با یک تصمیم صادقانه در باره کره شمالی مواجه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها