سردار رحیم صفوی: سلیمانی نبود، دمشق و بغداد سقوط می‌کرد

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به نقش پررنگ سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در مقابله با معضل تروریسم در منطقه گفت: ایشان انصافا توانستند بغداد و دمشق را نجات بدهند و اگر حضور قاسم سلیمانی و دوستان ایشان نبود، بغداد و دمشق سقوط کرده بود.
کد خبر: ۹۴۸۳۶۹

به گزارش فارس، سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی که در اولین قسمت برنامه «دست‌خط» صحبت می‌کرد، افزود: سردار سلیمانی بسیار فداکار هستند و در مناطق خطرناک هم بسیار حضور دارند؛یکی از سربازان امام زمان(عج) می‌تواند آقای قاسم سلیمانی باشد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: بعد از جنگ همه ما سر خانه و زندگی خود برگشتیم. ولی آقای قاسم سلیمانی باوجود این که الان 27 سال از جنگ می‌گذرد همواره در میدان جهاد هستند، یعنی 38 سال است که همواره در میدان جهاد و شهادت بوده‌اند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با بیان این‌که دنیای سیاست دنیای غیرقابل اعتمادی است، گفت: امیدواریم آمریکایی‌ها سر روس‌ها را در بحران سوریه کلاه نگذارند.

صفوی افزود: اکنون ساز و کاری بین آمریکایی‌ها و روس‌ها برقرار است که امیدواریم آمریکایی‌ها، روس‌ها را در یک بازی که منافع آمریکایی‌ها بیشتر باشد یا در بازی که سهم کمتری به ایران داده شود، قرار ندهند. وی اظهار کرد: با توجه به این‌که بالاخره این دو قدرت با همدیگر زد و بندهایی می‌کنند باید سیاستمداران ما، دستگاه سیاست خارجی و در مجموع جمهوری اسلامی حواسشان باشد که در میان این بازیگران بین‌المللی، منافع ایران و سهم ایران نادیده گرفته نشود.

صفوی تاکید کرد: باید بدانیم در سیاست اطمینان و اعتقاد مطرح نیست بلکه بازیگری و منافع مطرح است، بنابراین باید مراقب منافع خود باشیم بخصوص در ایجاد امنیت پایدار و عمق دفاع استراتژیک برای ایران که مهم‌ترین بخش است.

تروریست‌ها در سوریه رو به نابودی هستند

سردار صفوی با اشاره به فعالیت‌ گروه‌های تروریستی در سوریه و حمایت برخی کشورها از این گروه‌ها اظهار کرد: از نظر من اینها رو به نابودی پیش می‌روند، روند نیروهای تکفیری و تروریستی که البته 14، 15 گروه هستند از نظر فیزیولوژیکی روبه نابودی است، ممکن است ایدئولوژی آنها باقی بماند یا به کشورهای شمال آفریقا و برخی کشورها مانند افغانستان و پاکستان برسد ولی در سوریه و عراق پیشروی‌های دولت سوریه و عراق نسبتا خوب است.

وی درباره حضور ایران در سوریه تصریح کرد: ایران، سوریه، عراق، حزب‌الله لبنان و روسیه، ائتلافی را تشکیل داده‌اند و در مقابل، ائتلاف آمریکا و صهیونیست‌ها و کشورهای عربی، اردن و ترکیه قرار دارد. این ائتلاف می‌خواست بشار اسد را سرنگون کند و کاملا بر سوریه مسلط شود که در این پنج سال موفق نشد و استراتژی‌‎شان شکست خورد، امیدواریم که صلح و امنیت در این دو کشور مسلمان برقرار باشد.

صفوی درباره نقش روسیه در مقابله با بحران در سوریه افزود: روس‌ها نقش پشتیبانی هوایی از واحدهای زمینی را عهده‌دار هستند یعنی آن کس که روی زمین می‌جنگد ارتش سوریه، نیروهای مردم سوریه و بعضی از نیروهای مستشاری یا نیروهای حزب‌الله است. روسیه عمدتا نقش پشتیبانی هوایی اینها را ایفا می‌کند. وی درباره همکاری ایران و روسیه در پایگاه نوژه هم گفت: رهبری و دولتمردان ما کاملا با هوشیاری اقدام می‌کنند یعنی از یک عقلانیت سیاسی و تعاملات راهبردی با روس‌ها این اقدام انجام می‌شود.

برجام در سفره مردم تاثیر نداشت

صفوی درباره برجام هم خاطرنشان کرد: قطعا از نظر سیاسی و در مجامع بین‌المللی، اتهام ظالمانه‌ای که به ایران می‌زدند برطرف شد ولی نتایجش در آن حدی که ملت ما انتظار داشت، نشد. یعنی در زندگی و معیشت مردم آثار برجام محسوس نیست و مردم تغییری در زندگی خود نمی‌بینند و سوال اصلی مردم این است که پس چه شد آن چه آمریکایی‌ها وعده داده بودند و برخی دولتمردان ما وعده کرده بودند. در حقیقت در سفره و زندگی و معیشت مردم تغییر آنچنانی به وجود نیامده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها