از سوی هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی اعلام شد:

رقابت ۸ فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار

هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی، فهرستی کوتاه شامل هشت فیلم مورد بررسی در مراحل نهایی را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۴۵۳۳۴
رقابت ۸ فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد سینمایی فارابی، هیات معرفی فیلم ایرانی در سال جاری طبق سنوات گذشته، با میزبانی بنیاد و تعامل مستقیم با خانه سینما و سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری، سازماندهی شده است.

خانم پوران درخشنده (کارگردان) و آقایان محمد بزرگ نیا (کارگردان)، محمد حیدری (دبیر جشنواره فیلم فجر)، سعید عقیقی (فیلمنامه نویس و منتقد سینمایی)، امیر حسین علم الهدی (دبیرشورای سیاستگذاری سینمای هنر و تجربه)، شهرام مکری (کارگردان)، تورج منصوری (مدیر فیلمبرداری)، اکبر نبوی (تهیه کننده و منتقد سینمایی) و امیر اسفندیاری (معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی) در سال جاری در این کمیته عضویت دارند.

اعضاء هیات با ابراز رضایت از کثرت عناوینی که قابلیت مباحثه جدی دارند و در مجامع ملی و بین المللی، ظرفیت هایی غیر قابل انکار را بروز داده اند، در این مرحله، بررسی های تکمیلی جهت معرفی نماینده ای شایسته را با تعیین ۸ فیلم در فهرست اولیه در دستور کار قرار دادند.عناوین مورد بررسی در این فهرست به ترتیب حروف الفبا عبارتند از:

«ابد و یک روز» (سعید روستایی)، «اژدها وارد می شود» (مانی حقیقی)، «ایستاده در غبار» (محمد حسین مهدویان)، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» (وحید جلیلوند)، «دختر» (سیدرضا میرکریمی)، «فروشنده» (اصغر فرهادی)، «لانتوری» (رضا درمیشیان) و «ناهید» (آیدا پناهنده).

شایان ذکر است بنیاد سینمایی فارابی و سخنگوی این هیات اخبار تکمیلی در خصوص معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی را متعاقبا اعلام خواهند نمود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها