یکی از بهترین و سرگرم‌کننده‌ترین جشنواره‌ها، جشنواره‌های مربوط به محصولات کشاورزی است که هم رنگارنگ است و هم خوشمزه. خوشبختانه از این نوع جشنواره هم در کشور ما کم نیست؛ جشنواره میوه‌های خشمزه مثل آلو، فندق، انگور، زغال‌اخته و تمشک و... یا جشنواره برداشت برنج و شالی و نظیر آن، که همه آنها در فصل برداشت و در مزارع برپا می‌شود و با کلی برنامه‌های محلی شاد و هیجان‌انگیز مثل اجرای موسیقی و آیین و رسوم محلی همراه است.
کد خبر: ۹۴۴۹۵۵

این هفته می‌خواهیم شما را به یک جشنواره خوش آب و رنگ ببریم؛ یعنی جشنواره انگور که در دهکده ساحلی چی چست ارومیه برگزار می‌شود.

جشنواره انگور از رسوم بسیار جالب استان آذربایجان‌غربی به‌خصوص در منطقه ارومیه به شمار می‌رود و قدمت آن هم به چند هزار سال قبل برمی‌گردد؛ جشن باشکوهی که توام با آوازهای آذربایجانی و قوشماجاهای محلی و بایاتی‌هاست.

امسال هم جشنواره انگور که همزمان با برداشت انگور ـ یکی از محصولات مهم و استراتژیک آذربایجان‌غربی است ـ با شناساندن انواع گونه‌های انگور در دهکده ساحلی چی‌چست ارومیه درحال برگزاری است و تا 30 شهریور ادامه دارد.

وجود انواع انگورهای رنگارنگ، ارومیه را به شهر انگور در کشورمان تبدیل کرده است و بی‌شک جشنواره آن هم جالب و سرگرم‌کننده خواهد بود. بویژه این‌که قرار است در جشنواره انگور امسال، برای اولین بار مسابقه عجیب‌ترین و بزرگ‌ترین خوشه انگور هم برگزار شود. تماشای بزرگترین خوشه‌های انگور در یک مکان آن هم در یک جشن شاد و پرهیاهو فرصتی نیست که بتوان آن را براحتی و در هر جا تجربه کرد. گرچه چند روز از آغاز این جشنوراه گذشته، اما هنوز هم برای شرکت در آن دیر نشده است، فرصت شاد بودن و خوش گذشتن در این جشنواره را از خودتان نگیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها