محققان بر روی ساخت یخچالهایی کار می کنند که به ساکنان خانه برای خرید مایحتاجشان یادآوری می کند.
کد خبر: ۹۴۱۲۰۸
این یخچال خرید شیر و سس را یادآوری می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، شرکت مایکروسافت همکاری جالب توجهی را با شرکت سازنده یخچال و فریزر Liebherr آغاز کرده است. در این پروژه مجموعه ای از ماشین آلات پیشرفته مایکروسافت در دل یکی از یخچالهای Liebherr قرار گرفته تا از این پس این وسیله کاربردی تنها به عنوان یک خنک کننده عمل نکند.

آنچه که در این پروژه ساخته می شود نوعی یخچال هوشمند است که ضمن ایجاد سرمایش لازم برای حفظ تازگی مواد غذایی، به ساکنان خانه یادآوری می کند که چه مواد غذایی در حال اتمام است و باید برای خرید آنها اقدام کرد.

این یخچال جدید نوعی جعبه بزرگ هوشمند متصل به اینترنت به شمار می آید که تا پیش از این نظیری برای آن وجود نداشته است.

این فناوری به گونه ای با عملکرد یخچال تلفیق شده تا بتواند پاکت محتوی شیر، قوطی انواع سس و سایر ظروف نگهداری مواد غذایی را تشخیص دهد.

در دل این یخچال از دوربینها و فناوری تشخیص اشیاء استفاده شده تا شناسایی مواد غذایی که در آن نگهداری می شود به راحتی صورت گیرد.

نکته جالب توجه امکان برقراری ارتباط میان این یخچال و تلفن همراه هوشمندی است که با سیستم عامل اندروید، iOS و ویندوز کار می کند.

بدین ترتیب می توان امیدوار بود که در آینده نسل متفاوتی از یخچالها سر از خانه ها درمی آورند که به افراد برای خرید هوشمندانه و اقتصادی مواد غذایی کمک می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها