نیروهای امنیتی بنگلادش روز شنبه با حمله به مخفیگاه شبه نظامیان در شهر نارایان گنج، چهار نفر از آنان از جمله تعمیم چودری، عامل اصلی حمله به رستورانی در داکا را به قتل رساندند.
کد خبر: ۹۳۷۹۳۴

به گزارش خبرگزاری ها، فرمانده پلیس ضد تروریسم داکا اعلام کرد، نیروهای امنیتی پس از کسب اطلاعاتی در خصوص مخفی شدن عوامل اصلی حمله به رستوران داکا با حمله به این ساختمان پس از درگیری، این افراد را به هلاکت رساندند. وی افزود: جسد تعمیم چودری، مغز متفکر حمله تروریستی در داکا نیز بین کشته شدگان است. نیروهای امنیتی بنگلادش پس از رویداد رستوران داکا و حمله یک هفته بعد از آن به نمازگزاران عید فطر بر جست‌وجوی خود برای دستگیری شبه نظامیان و گروه‌های مخالف افزودند.

دولت بنگلادش گروه غیرقانونی جماعت المجاهدین بنگلادش را مسئول حمله‌های تروریستی اخیر در این کشور می‌داند. در حمله تروریستی داکا (اول ژوئیه/ 11 تیر) 20 گروگان خارجی، دو نیروی پلیس و شش شبه نظامی کشته شدند. شش روز بعد ازحمله داکا،چند شبه نظامی در روز عید فطر با پرتاب نارنجک، سه نیروی امنیتی دیگر بنگلادش را به قتل رساندند.

نیروهای امنیتی بنگلادش ماه گذشته میلادی در عملیاتی گسترده، حدود 11 هزار نفر را به اتهام افراط‌گرایی و تروریسم دستگیر کردند که در میان آنها 145 شبه‌نظامی عضو گروه غیر قانونی جماعت المجاهدین به چشم می‌خورد. در حمله‌ گروه‌های افراطی طی سه سال گذشته حدود 50 نفر از جمله چند وبلاگ نویس، دانشگاهی و اقلیت مذهبی بنگلادشی کشته شدند. حزب مخالف ملی گرای بنگلادش، مبارزه با افراط گرایی و تروریسم را بهانه‌ای برای نابودی احزاب مخالف این کشور دانسته است. این حزب اعلام کرد بیش از 2000 نفر از اعضایش در عملیات گسترده پلیس دستگیر شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها