به انقباض مداوم و بیش از حد عضلات که دردناک، ناگهانی و غیرارادی باشد، اسپاسم یا گرفتگی عضلانی می‌گویند که معمولا در حین خواب یا پس از فعالیت سنگین جسمی ایجاد می‌شود و دلیل اصلی آن، تجمع بیش از حد مواد زاید ازجمله اسید لاکتیک در عضلات یا از دست دادن زیاد املاح و مایعات بدن در اثر تعریق بیش از اندازه است. لازم است بدانید، اغلب گرفتگی‌های عضلانی با انجام کشش‌های مناسب، اعمال فشار و ماساژ برطرف می‌شود.
کد خبر: ۹۳۷۹۲۳
چگونگی رفع گرفتگی عضلات پا

رفع گرفتگی عضلات کف و پنجه پا

به فرد کمک کنید تا در حالی که وزن خود را به ناحیه جلوی پا انتقال می‌دهد، بایستد. در این حالت خم شوید و عضلات درگیر کف پای او را ماساژ دهید.

رفع گرفتگی عضلات ساق پا

زانوی بیمار را راست کنید و کف پای او را محکم و به صورت مداوم به سمت بالا و به داخل فشار دهید و برای شل‌کردن عضلات ساق، آن را ماساژ دهید .

رفع گرفتگی عضلات ران

بیمار را بخوابانید و پایین پایش بنشینید. در حالی که زانوی او را راست می‌کنید، پایش را بالا بیاورید و روی شانه خود نگه دارید و عضلات درگیر را محکم با انگشتان خود تا آن هنگام که درد خاتمه یابد، فشار و ماساژ دهید .

توصیه طب سنتی

اسپاسم، نشانه تجمع مواد زاید در عضله و نتیجه آن، انقباض عضلانی برای دفع این مواد است که برای رفع و بهبود این مشکل، با بادکش گرم موضع را گرم و منبسط و با افزایش خونرسانی به ناحیه درگیر به تخلیه مواد زاید از عضلات کمک می‌کنند‌. سرما می‌تواند با انقباض مواد در عضلات، درد را تشدید کند.

فاخره بهبهانی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها