تصور این که مجبورید در هوای گرم، بطری آبی همراه داشته باشید یا در خطوط شلوغ مترو و اتوبوس مراقب باشید بدنتان دچار کم آبی نشود، می‌تواند خسته‌کننده باشد، اما به چه روش دیگری می‌توانید مراقب باشید بدنتان دچار کم آبی نشود؟
کد خبر: ۹۳۲۶۵۵
رفع تشنگی با بادام زمینی

شاید شما فکر کنید در هوای گرم باید از خوردن مواد غذایی شور خودداری کنید، اما در حقیقت خوردن مقداری بادام‌زمینی یا چوب شور می‌تواند به حفظ آب بدن شما کمک کند. تاکنون و پس از تحقیقات انجام شده، بخوبی مشخص شده است هنگامی که تعادل آب و نمک در جریان خون به هم می‌خورد و نیاز به رقیق‌تر شدن نمک خون داریم، بدن سیگنالی به مغز می‌فرستد تا ما آب بنوشیم. این اندازه‌گیری و تنظیم توسط بخشی از مغز به نام هیپوتالاموس انجام می‌شود. اما اگر بادام‌زمینی بخورید، قبل از این که نمک به معده شما و حتی به جریان خونتان برسد، مغزتان تصور آنچه را که قرار است اتفاق بیفتد پیش‌بینی کرده و حس تشنگی را در بدن ایجاد می‌کند.

نشانه‌های پنهانی وجود دارد که منجر به این واکنش چند حسی می‌شود‌. نگاه کردن به عکس بادام‌زمینی یکی از آن نشانه هاست که باعث ایجاد این واکنش شده و به شما یادآوری می‌کند در هوای گرم آب بنوشید. بنابراین همراه داشتن تعدادی عکس از تنقلات شور در کیف خود همراه با یک بطری آب می‌تواند به حل مشکل کمک کند.

منبع: theguardian

مترجم: آتنا حسن‌آبادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها