پلیس ، سپر مردم در برابر رگبار مهاجمان

در درگیری مسلحانه جنوب غرب تهران با قاچاقچیان مسلح ، یک مامور پلیس آگاهی به شهادت رسید و یک عابر ناشناس کشته شد.
کد خبر: ۹۳۲۵۳

به گزارش خبرنگار جام جم ، ساعت 16:50 روز شنبه ، یکی از واحدهای گشتی پلیس آگاهی با مشاهده یک خودروی زانتیای مشکی رنگ که با سرعت در بزرگراه آزادگان حرکت می کرد نسبت به حرکات 2 سرنشین آن ظنین شد و در حالی که دستور توقف آن را صادر کرد ، راننده در 3 کیلومتری میدان جهاد بسرعت از محل متواری شد و هنگامی که با سرعت 160 کیلومتر در حال فرار بود ، با مشاهده ترافیک میدان جهاد اقدام به تغییر مسیر کرد و در این هنگام ، سرنشین خودرو یکباره با استفاده از سلاح کلاشینکف به سوی خودروی پلیس و چند خودروی عبوری دیگر شلیک کرد.به دنبال شلیک مهاجم مسلح ، سرنشین گشت محسن ندافان از ناحیه پهلو هدف اصابت گلوله قرار گرفت اما ماموران برای پیشگیری از هدف قرار گرفتن مردم به تعقیب خودروی مهاجمان مسلح پرداختند و سرانجام پس از 25 دقیقه تعقیب و گریز ، راه فرار خودروی 2 مهاجم مسلح در خیابان لوله گاز بسته شد و آنها با استفاده از چندین خشاب گلوله و 2 قبضه سلاح کلاشینکف وارد خانه ای شدند و پس از شلیک در منزل مسکونی ، خود را به روی بام رساندند و به سوی مردم و پلیس شلیک کردند.به دنبال این تیراندازی ، 2 عابر که در حال عبور از محل بودند از ناحیه کتف ، پهلو و سینه هدف اصابت گلوله مهاجمان قرار گرفتند و نقش زمین شدند. با شلیک متقابل پلیس ، تیمهای گشتی پلیس آگاهی و یگان ویژه با حضور در محل ، منطقه را به محاصره خود درآوردند و مجروحان حادثه به بیمارستان منتقل شدند اما مامور مجروح پلیس آگاهی ، محسن ندافان به علت شدت جراحات به شهادت رسید و دقایقی بعد یکی از عابران نیز که هنوز هویت وی مشخص نشده جان خود را از دست داد.

ادامه درگیری

بنابراین گزارش ، با محاصره منطقه ، ماموران هر لحظه عرصه را بر مهاجمان مسلح تنگ تر کردند و آنها در ادامه پس از وارد شدن به یک گاراژ بار دیگر اقدام به درگیری کردند و هنگامی که مشاهده کردند ، مردم ساکن در منطقه از محل سکونت خود محل استقرار آنها را به پلیس گزارش می کنند ، هر دو مهاجم مسلح پنجره ها و بامهای ساختمان های اطراف را به رگبار گلوله بستند. به دنبال این حرکت از سوی 2 مهاجم ، ماموران سرانجام یکی از آنها را - که قصد پریدن روی دیواری در مجاورت گاراژ را داشت - از ناحیه پا هدف اصابت 2 گلوله قرار دادند و دقایقی بعد دیگر مهاجم مسلح که تمام راههای فرار خود را مسدود می دید با انداختن سلاح ، دستهای خود را به علامت تسلیم بالا برد.

دستگیری مهاجمان

با دستگیری هر 2 مهاجم مسلح ، مشخص شد آنها از قاچاقچیان مواد مخدر هستند که پس از تحویل مواد مخدر در حال ترک منطقه بوده اند که ماموران گشت به آنها ظنین شده اند. در بازرسی از خودروی متهمان بیش از 700 فشنگ جنگی کشف و ضبط و مشخص شد در درگیری مسلحانه آنها بیش از 200 گلوله به سوی مردم و خودروهای عبوری شلیک کرده اند. با گزارش موضوع این جنایت از سوی 2 مهاجم مسلح ، قاضی فخرالدین جعفرزاده ، سرپرست دادسرای جنایی به همراه بازپرس ویژه قتل تهران در محل حاضر شدند و دستور قضایی را در ارتباط با انتقال اجساد 2 قربانی حادثه به پزشکی قانونی صادر کردند.

کمترین بها

سرهنگ مصطفی رجبی ، رئیس پلیس آگاهی دقایقی پس از وقوع حادثه به خبرنگار «جام جم» گفت: امنیت جامعه مرهون تلاش و از خودگذشتگی ماموران انتظامی است و شهید محسن ندافان یکی از نیروهای خدوم پلیس آگاهی بود که علی رغم شدت جراحت ، همچنان از همکارانش خواستار تعقیب مهاجمان مسلح بود و در همان حال به سوی مهاجمان شلیک می کرد تا آنها را متوقف کند. رجبی افزود: بدون تردید ، شجاعت و رشادت شهید ندافان برای همیشه در یاد و خاطره همکارانش در پلیس آگاهی باقی خواهد ماند. رئیس پلیس آگاهی درباره درگیری مهاجمان مسلح و ماموران گشت تصریح کرد: با بررسی موضوع مشخص شد ، ماموران در چندین مرحله براحتی می توانستند مهاجمان مسلح را هدف قرار دهند اما به دلیل این که احتمال داشت با شلیک آنها مردم و رانندگان و سرنشینان خودروهای عبوری آسیب ببینند ، ماموران خود را سپر گلوله مهاجمان کردند تا مردم را از خطرات احتمالی حفظ کنند ، به طوری که خودروی گشت از چندین نقطه هدف اصابت گلوله قرار گرفته و یکی از گلوله ها پس از اصابت به شهید ندافان منجر به شهادت وی شده است.

ادامه تحقیقات

سرهنگ رجبی افزود: تحقیق درباره 2 مهاجم مسلح ادامه دارد و بررسی ها نشان می دهد که آنها با برداشتن صندلی خودرو و جاسازی مواد مخدر و سلاح و مهمات با احتمال درگیری در حال تردد بوده اند. وی تصریح کرد: تحقیق درباره هویت عابری که جان خود را از دست داده ادامه دارد و براساس آخرین خبرها ، حال دیگر مجروح حادثه رضایت بخش اعلام شده است .یادآور می شود ، شهید ندافان یک دختربچه 7 ساله دارد و او انتظار تولد فرزند دومش را داشت که ناجوانمردانه از سوی مهاجمان مسلح به شهادت رسید. پیکر این شهید ساعت 10 صبح امروز (دوشنبه) از محل پلیس آگاهی تشییع خواهد شد.
گروه حوادث «جام جم» با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محسن ندافان ، فقدان این مامور وظیفه شناس را به خانواده مرحوم و همکارانش در پلیس آگاهی تسلیت می گوید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها