درد زبان بدن است. یادتان باشد که نباید به سادگی از کنار برخی دردهای جسمی عبور کرد.
کد خبر: ۹۳۲۰۷۲
به این 6 درد خود برسید

به گزارش جام جم سرا به نقل از تبیان، در این مطلب شش دردی که می تواند یک بیماری کمابیش جدی در خود پنهان کرده باشد را با شما در میان می گذاریم.

سردرد شدید بدون سابقه قبلی

اگر به طور ناگهانی دچار سردرد شدید و ناگهانی گشتید که سابقه قبلی نداشته است، حتما با اورژانس تماس بگیرید. سردرد شدید و ناگهانی می تواند در اثر آنوریسم مغزی بروز کند. این نوع سردرد بسیار شدیدتر از سردردهای معمولی است.

دردی که به فک یا قفسه سینه می زند

اگر دردی احساس کردید که به سمت فک یا قفسه سینه تان سرایت کرد، می تواند علامت سکته قلبی باشد. زمان را از دست ندهید و خیلی سریع با اورژانس تماس بگیرید.

دردی که از انتهای کمر شروع می شود و تا پاها ادامه پیدا می کند

احساس ضعف در پاها و بی اختیاری ادراری می تواند در نتیجه سندرم دم اسبی بروز کند. در این صورت باید فورا با اورژانس تماس گرفته شود.

سندرم دم اسبی زمانی بروز می کند که ریشه های عصبی دم اسبی فشرده شده و در عملکرد حسی و حرکتی اندام های تحتانی و مثانه اختلالاتی بروز کند.

این نوع درد در کمر به طور ناگهانی بروز می کند و ممکن است به بی اختیاری و یا حتی فلج دائمی منتهی شود. بنابراین کمردرد ناگهانی و شدید را نادیده نگیرید.

درد در قسمت تحتانی و راست شکم

اگر دچار تب، حالت تهوع یا استفراغ به همراه درد شکم در ناحیه پایین و راست شکم شده باشید، شاید پای التهاب و عفونت آپاندیس در میان باشد. در این صورت حتما بدون فوت وقت، خودتان را به بیمارستان برسانید.

درد یا گرفتگی عضلات پاها

اگر متوجه درد به همراه قرمزی، داغی و تورم در ناحیه پاها شدید، احتمالا لخته خونی در پا ایجاد شده و پای ترومبوز سیاهرگ عمقی در میان است. حتما به اورژانس مراجعه کنید تا اسکن انجام شود. به هیچ عنوان منطقه دردناک را ماساژ ندهید، چون ممکن است باعث حرکت لخته به سمت قلب و یا ریه ها شود.

گزگز مداوم در پاها

اگر احساس می کنید پاهایتان بی حس، کرخت، داغ و یا دچار گزگز می شوند، شاید در معرض ابتلا به دیابت باشید. حتما به پزشک مراجعه کنید و آزمایش خون بدهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها