بسیار خوشحال‌کننده است که این هنر ـ استند‌آپ کمدی ـ در این چند سال در جامعه ما ترویج پیدا کرده است. زمانی که من استند آپ کمدی را سال 91 ـ در ایران ـ به ثبت رساندم و اولین کسی بودم که آن را اجرا کردم، تعداد اندکی این هنر را می‌شناختند، اما امروز این طور نیست و جوانان بسیاری با شناخت از هنر خود به ترویج این رشته پرداختند.
کد خبر: ۹۳۱۲۶۳

اگر بخواهیم به طور کلی استند آپ کمدی را تعریف کنیم این است که استندآپ شکلی از کمدی تصویری است که این نوع هنر چالش‌های رفتاری سیاسی اجتماعی و حرکات غلط جامعه را وارد فضای فرحناک و خنده‌دار می‌کند و در کنار این کار مخاطبان را به اندیشه و تفکر درخصوص آن معضل وامی‌دارد در حقیقت استندآپ کمدی از سالم ترین انواع کمدی است و اگر هنرمندی بخواهذ توانایی‌های خود را به منصه ظهور بگذارد بهتر است که در پرونده خودش یک بار این نوع هنر را امتحان کند.

در کشور استعداد‌های فراوانی در هنر استندآپ کمدی وجود دارد، اما نکته‌ای که نباید از آن گذشت این که علاقه‌مندان این رشته حتما در یک مسیر آموزشی درست قرار بگیرند تا آینده این رشته تضمین شود.

مهران احمدی: برای اولین بار نقش یک روحانی را بازی می‌کنم

در چند سال گذشته یکی از بی‌دغدغه‌ترین کارها را در کنار حمیدنژاد داشتم و حالا که نیمی از سریال چرخ فلک را با او سپری کردم، فکر می‌کنم کار با او چقدر حس خوبی دارد.

بخش عمده‌ای از این کار مدیون متن و همچنین کارگردانی خود حمیدنژاد است. او می‌داند از سینما و فیلمش چه می‌خواهد و امیدوارم نتیجه کارم معقول و مورد پسند باشد.

من برای اولین بار نقش یک روحانی را ایفا می‌کنم و سعی کردم نقش متفاوتی داشته باشم. این روحانی سیدرضی نام دارد و اپیزود سریال هم به نام این روحانی است.

در یک یا دو سال اخیر متن با این کیفیت کمتر اتفاق افتاده است. مخاطب از شعار و از این که فقط عده‌ای را خوب نشان دهیم زده شده است. وقتی نقش روحانی را بازی می‌کنید خطر شعاری شدن بیشتر می‌شود و ممکن است به دام غلو و اگزجره بودن بیفتید. با این حال ما سعی کردیم به سمت شعارزدگی نرویم و در اپیزودی که من هستم به این سمت رفتیم که واقعیت‌ها نشان داده شود.

ما در این سریال به دنبال پیام دادن نیستیم، خود حمیدنژاد هم در کار موثر است و بازی و دیگر موارد را در کارگردانی کنترل می‌کند که سمت غلوآمیز شدن نرویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها